شناسهٔ خبر: 53876 - سرویس استان‌ها

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر:

۶ هزارو ۸۸۹ واحد مسکن آسیب‌دیده در بوشهر نوسازی و تعمیر شد

بوشهر معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۶ هزار و ۸۸۹ واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث طبیعی سال ۱۳۹۲ تاکنون در این استان نوسازی و تعمیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سالار عبداللهی افزود: از این شمار سه هزار و ۷۶۵ واحد احداثی و سه هزار و ۱۲۴ واحد تعمیراتی است که در زلزله و سیل سال ۹۲ شهرستان‌های دشتی و دشتستان و سیل ۱۳۹۶ دشتی، تنگستان و دیر آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۲۵ واحد احداثی و ۲۴۴ واحد تعمیری ناشی از سیل سال ۹۶ دشتی، دیر و تنگستان در دست اجراست اظهار کرد: در این مدت سه هزار و ۳۷۴ واحد مسکونی نیز حصار کشی شده است.

عبداللهی یادآورشد: پیش از این نیز ۱۷ هزار و ۴۸۷ واحد مسکونی سانحه دیده در استان بوشهر تا سال ۱۳۹۱، بازسازی شده است.

وی در باره مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر گفت: از ۷۴هزار و ۲۳۴ واحد مسکونی در ۸۲۳روستا و آبادی در سطح استان تاکنون ۳۵ هزار و ۴۷۹ واحد معادل ۴۷ درصد روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر در استان بوشهر مقاوم سازی شده است.

عبداللهی افزود: همچنین ۳۸هزار و ۷۳۷ واحد معادل ۵۳ درصد نیز غیرمقاوم هستند که با تخصیص کل سهمیه سالانه اجرایی و مقاوم سازی می شوند.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی صورت گرفته باید تا سال ۱۴۰۶ تعداد واحدهای مقاوم سازی شده روستایی در استانب وشهر به ۷۰ درصد برسد که تا پایان برنامه ششم توسعه با اختصاص سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این استان می توان واحدهای نامقاوم را مقاوم سازی کرد.

عبداللهی افزود: همچنین برای هشت هزار و ۶۶۴ واحد مسکونی در استان بوشهر که مشمول تسهیلات طرح ویژه شده اند ولی موفق به پایان ساخت نشده اند در قالب اعتبار قرض الحسنه نزد بانک های مهرایران، ملت، صادرات، تجارت و ملی کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی یادآور شد: ۲۶ میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به ۱۸۲ خانوار دارای ۲ معلول زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام طرح ویژه نوسازی و مسکن روستایی آنها پرداخت شده است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر با انجام اقدام های فرهنگی در زمینه بیمه مسکن روستایی ۸۶۹ واحد مسکونی در استان بیمه شده اند.