شناسهٔ خبر: 53884 - سرویس استان‌ها

فارس رتبه نخست جذب اعتبارات استانی و قیر در کشور

آسفالت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس رتبه نخست در جذب اعتبارات استانی را در میان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سال ۹۶ را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، در بین سایر ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها، استان فارس سهم بیشتری را از اعتبارات استانی جذب کرده که در سال ۹۶ اعتبار جذب شده مبلغ ۸۱۳ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ نیز با توجه به نیاز و ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها و نگهداری راه‌ها به‌عنوان یکی از سرمایه‌های مهم ملی و طول راه‌های استان فارس که بیشترین میزان طول راه در کشور را داراست، این رتبه در جذب اعتبارات باقی بماند.

بر اساس این گزارش در خصوص سهمیه قیر دریافتی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس بیشترین سهم قیر دریافتی را در بین ادارات استان‌های کشور داشته است.

این گزارش حاکی از آن است که استان فارس بیشترین طول راه‌های همسنگ، راه‌های اصلی، راه‌های روستایی، راه‌های ترانزیتی را در بین استان‌های کشور دارا است که بر همین اساس بیشترین حجم عملیات راهداری در راستای ایمن‌سازی محورها نیز در این استان انجام می‌پذیرد.