شناسهٔ خبر: 53901 - سرویس استان‌ها

در سفر عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین ومسكن صورت گرفت

بازدید و بررسی مشكلات پروژه‌های خراسان جنوبی

بازدید عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن کشور به‌منظور بررسی وضعیت ومشكلات پروژه‌های استان به خراسان جنوبی سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، خلیلی مرد دربازدید ازپروژه آماده سازی اراضی پادگان ۰۴ بیرجند گفت: در مورد این اراضی مشکلات اساسی داریم ومعتقدیم هنوز مردم شهر این اراضی را به ویژه زمین‌هایی که پادگان در آن مستقر بوده است به نام اراضی ارتش می شناسند و باید اقداماتی صورت گیردکه این ذهنیت از بین برود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین بازدید بااشاره به مشكلات موجود دراراضی پادگان گفت: قرار است به زودی جلسه‌ای برای حل مشکلات بین راه و شهرسازی و ارتش با حضور استاندار برگزار و موضوعات بررسی وحل وفصل شود.

مهدی جعفری درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های مسكن مهراستان هم اظهارداشت: تمامی واحدهای مسکن مهردراستان به صاحبانشان واگذار شده است وطبق برنامه ریزی صورت گرفته انشاءا... پروژه مسکن مهر خراسان جنوبی تا تیرماه سالجاری به پایان می رسد و جشن اختتامیه آن برگزارخواهدشد.

وی در بازدید از پروژه آماده سازی اراضی پادگان ۰۴ بیرجند (زعفرانیه) توضیح داد: این پروژه قرار است با مشارکت و سرمایه گذاری ۱۱۶ میلیارد تومانی آستان قدس رضوی در ۳۰ ماه به بهره برداری برسد که در حال اجرا می باشد كه این زمین‌ها پس ازاتمام عملیات آماده سازی برای ساخت تحویل انبوه سازان خواهدشد و تاکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیكی داردو تنها مشکل آن نقدینگی و بحث‌های اعتباری بوده که امید است به زودی حل شود.

معاونت مسكن وساختمان اداره كل راه وشهرسازی خراسان جنوبی دربازدیداز پروژه ۱۵۰۰ واحدی مسکن مهر تعاونی ۰۴ ارتش افزود: انشعابات آب و فاضلاب و گاز برای این پروژه خریداری وتامین شده اما مشکل اصلی در زمینه تامین هزینه انشعاب برق است بطوریکه در گذشته این امتیاز با هزینه ۲۰۰ هزار تومانی انجام می شدكه هم اکنون باید برای هر امتیازانشعاب برق حدود ۲ میلیون تومان پرداخت شود واین موضوع مشکلاتی از نظر اقتصادی در روند اجرای پروژه ایجاد کرده است.

احمد ولی پورمطلق راهکارهای رفع این مشکل را تقسیط مبلغ انشعابات برق یا تخفیف در مبلغ انشعاب‌ها توسط وزارت نیرو بیان کرد تا از این طریق مشکل موجود رفع شود.وی با اشاره به بازدید مسئولان از پروژه آماده سازی ۴۵۰ هکتاری اراضی پادگان اضافه کرد: طرح تفصیلی این پروژه تهیه و در کمیسیون ماده ۵ استان تصویب شد و منتظر تصویب وابلاغ ازسوی وزارت راه وشهرسازی هستیم تا فاز دوم آن که تکمیل معابر است، اجرا شود.وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم این اداره کل در سال ۹۷ اجرای همزمان انشعابات گاز، برق، آب و ... درحین عملیات زیرسازی است تا بعد از آسفالت معابر دیگر نیاز به حفاری مجدد نداشته باشد كه با این کار هزینه‌ها نیز کاهش می یابد.

به گفته وی برای اجرای شبکه فاضلاب فاز دوم مسکن مهر بیرجند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است كه عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن کشوردراین سفر قول کمک‌های خوبی را به تعاونی مسکن، تامین بخشی از اعتباراجرای فاضلاب فاز دوم مهرشهر و مبلغ ۳ میلیارد تومان کمک غیر نقدی به شهرداری بیرجند برای تامین فضای سبز مهرشهر دادند.

درادامه خلیلی مرد وهیات همراه با مهندس علوی مقدم معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی دیدارو گفت و گو کرد.