شناسهٔ خبر: 53905 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون فنی و اجرایی سازمان مجری خبر داد؛

احداث ساختمان‌های عمومی جدید با مصالح منطبق با استانداردهای روز دنیا/ به‌روز‌رسانی ساختمانی‌های عمومی و دولتی با آیین‌نامه‌های جدید

مسعود منصوری معاون فنی و اجرای سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام این مطلب که آن سازمان، ساختمان‌های عمومی و دولتی احداث شده را براساس آیین‌نامه‌های جدید ساختمانی و قرارگیری روی گسل‌های پرخطر، متوسط و ضعیف مورد بازنگری قرار می‌دهد،‌گفت: ساختمان‌های عمومی جدید با مصالح نوین و منطبق با استانداردهای روز دنیا، احداث می‌شود.

مسعود منصوری معاون فنی و اجرایی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی با اعلام این مطلب که  سازمان مجری در طراحی و ساخت بیمارستان‌های جدیدی از استانداردهای روز دنیا و بهترین مصالح استفاده می‌کند به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: استانداردهایی که سازمان مجری در ساخت بیمارستان ها و سایر ساختمان های دولتی و عمومی رعایت می‌کند استانداردهایی است که مقررات ملی و کنترل ساختمان تکلیف کرده است و همچنین رعایت آیین‌نامه‌های ۲۸۰۰ است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مجری ساختمان‌های دولتی و عمومی در رابطه با تمهیداتی که در رابطه با زلزله در ساخت بیمارستان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد، اعلام کرد: با توجه به زلزله‌هایی که در سال‌های مختلف در سراسر کشور رخ داد و بم نمونه بارز آن بود شاهد بازنگری در آیین‌نامه‌ها در بخش مربوط به زلزله بودیم و همچنین بعد از زلزله کرمانشاه نیز آیین‌نامه‌های مرتبط با ساخت و ساز در رابطه با زلزله در حال بازنگری است که آخرین تغییراتی که در این آیین نامه ها داریم این است که بیمارستان‌های ساخته شده و موجود را بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های جدید به روز رسانی ‌کنیم.

به گفته منصوری، در مورد مصالح ساختمانی نیز سازمان مجری در ساخت به ویژه بیمارستان‌ها به دلیل اهمیتی که در مواقع بحرانی دارند از مصالح روز دنیا استفاده می‌کند. سیستم درای وال، عایق‌های حرارتی و عایق‌های صوتی که در ساخت ساختمان‌های عمومی و دولتی استفاده می‌کنیم بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شناسایی پهنه‌های گسلی پرخطر، متوسط و ضعیف، سازمان مجری تا چه اندازه در رعایت ساخت ساختمان‌های عمومی و همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود گام‌های موثری برداشته است؟، گفت: اینها مواردی است که اثر آنها در آیین‌نامه‌ها نمود پیدا می‌کند و بر اساس آیین‌نامه‌های به روز شده، اجرا و مقاوم‌سازی انجام می‌شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مجری، افزود: سازمان مجری، تمامی ساختمان‌هایی را که حتی دارای پیشرفت های فیزیکی بالای ۶۰ درصد هستند بر اساس آیین‌نامه‌های جدید مورد بازنگری قرار می‌دهد.