شناسهٔ خبر: 53919 - سرویس ریلی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی:

خط ریلی مشهد - گرگان اجرایی می شود

خط راه‌آهن معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه امضای قرارداد اجرای خط ریلی مشهد - بجنورد- گرگان نهایی شده است؛ گفت: این طرح عمرانی با ۸۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.

محمدحسین علی نیا روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال برای پروژه خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان، پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح جدید، طول این خط ریلی از ۶۵۰ کیلومتر به ۵۴۰ کیلومتر کاهش یافته است؛ گفت: این طرح در چهار قطعه اجرایی می شود که بیش از ۲۳۰ کیلومتر آن در خراسان شمالی است.

علی نیا اظهار داشت: زمان اجرای این طرح ریلی پنج ساله پیش بینی شده است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرارداد طرح ریلی مشهد- بجنورد -گرگان میان وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و یک شرکت چینی به امضا رسیده است.

وی افزود: ۸۵ درصد از هزینه های اجرایی این طرح با سرمایه گذاری شرکت خارجی تامین می شود و آستان قدس رضوی نیز تامین ۱۵ درصد از سهم کارفرما را تقبل کرده است.

علی نیا در بخش دیگری از سخنان خود در باره طرح ریلی جوین-اسفراین- بجنورد هم اظهار داشت: قطعه قاسم آباد- اسفراین اکنون ۹۲ درصد پیشرفت دارد و ایستگاه ها در حال آماده سازی است.

وی افزود: قطعه جوین- قاسم آباد نیز ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع برای تکمیل این دو قطعه، یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: سال گذشته برای این پروژه ریلی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد اما تنها ۹۰ میلیارد ریال از این رقم اختصاص داده شد. 

وی خاطرنشان کرد: مطالعات قطعه اسفراین- بجنورد به طول ۱۰۳ کیلومتر انجام شده و این پروژه ریلی با ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط چند شرکت به صورت کنسرسیوم در حال پیگیری است.