شناسهٔ خبر: 53941 - سرویس مسکن و شهرسازی

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت آب و هوا:

کاهش دما با ورود جریان‌های شمالی به کشور/ تقویت سامانه بارشی در بخش‌های مختلف کشور تا روز سه‌شنبه

آب و هوا بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، این انتظار وجود دارد که با نفوذ جریان‌های خنک شمالی در نوار شمالی کشور، شاهد بارش رگبار باران، رعد و برق و همچنین وزش بادهای شدید موقتی در این مناطق باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، این انتظار وجود دارد که با نفوذ جریان‌های خنک شمالی در نوار شمالی کشور، شاهد بارش رگبار باران، رعد و برق و همچنین وزش بادهای شدید موقتی در این مناطق باشیم.

به همین منظور پیش‌بینی می‌شود که این مساله در گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی و رضوی شدت بیشتری داشته باشد.

البته در همین زمینه این انتظار وجود دارد که در بخش‌هایی از مرکز کشور بادهای شدید موقتی همراه با ورزش باران را شاهد باشیم.

با این نفوذ جریان‌های خنک شمالی این پیش‌بینی وجود دارد که دمای هوا در نوار شمالی کشور ۴ تا ۷ درجه کاهش و در دیگر مناطق هم برهمین اساس این کاهش دما ادامه پیدا کند.

برای روز دوشنبه و براساس بررسی مدل‌های هواشناسی این انتظار وجود دارد که در دامنه‌های البرز مر کزی، بخش‌هایی از مرکز و شرق شاهد رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد را شاهد باشیم.

در همین خصوص از امروز وزش باد شدید در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب و شرق کشور احتمال می‌رود که این پدیده در برخی مناطق همراه با گرد و خاک خواهد بود. همچنین در ادامه در دامنه‌های البرز مرکزی، شمال شرق استان تهران، بخش‌هایی از مرکز و شرق شاهد بارش باران خواهیم بود.

این سامانه روز سه‌شنبه در مناطق گسترده‌تری از کشور مشاهده خواهد شد و در زاگرس شمالی و مرکزی، البرز غربی  مرکزی بارندگی انتظار می‌رود.

براساس بررسی‌ها جدا از دریای خزر که امروز و فردا مواج خواهد بود دریای عمان هم به ویژه مناطق شرقی آن مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود و در مقابل ۱۹ درجه کمینه هوا در پایتخت این انتظار وجود دارد که بیشینه به ۳۲ درجه برسد.