شناسهٔ خبر: 53962 - سرویس استان‌ها

مدیركل راه وشهرسازی استان اصفهان تاکید کرد؛

بازنگری طرح‌های جامع شهری با نگاه مسئله محور/ كاهش بروكراسی اداری خواسته و هدف ما

حجت اله غلامی نگاه به طرح‌های جامع نگاه سابق نیست، این طرح‌های جدید مسئله محور خواهند بود و با نگاه به مسائل و مشكلات جدید شهر و شناسایی این مشكلات، راهكار ارائه خواهند كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، طی نشستی با حضور حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی، محسن كوهكن نماینده مجلس شورای اسلامی، مهدی صفرخانلو فرماندار شهرستان، شهرداران و تنی چند از مسئولان محلی، مسائل و مشكلات حوزه راه وشهرسازی در شهرستان لنجان و در محل فرمانداری شهرستان بررسی شد.

از جمله موارد مطروحه توسط مسئولین محلی و به ویژه شهرداران حاضر در این جلسه مسائل مربوط به طرح جامع  و تفصیلی شهرها بود كه كوهكن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: شرایط شهرسازی نسبت به سالهای گذشته تغییر كرده و لازم است تا با نگاهی جدید مسائل مربوط به شهر را دنبال نمود.

 وی بیان داشت: طرح‌های جامع شهری لازم است بروز رسانی شود تا بتواند نیازهای شهر را برآورده نماید.

حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی استان اینگونه جلسات را در شهرستانها جلسات كاری و عملیاتی عنوان كرد و گفت: نگاه ما به طرح‌های جامع نگاه سابق نیست و وزارت راه و شهرسازی تعریف جدیدی ارائه كرده كه در استان اصفهان هم ما بدنبال آن هستیم كه قراردادهای جدید طرح‌های جامع را در چارچوب همان تعریف پیش بریم.

مدیركل راه وشهرسازی در ادامه خاطر نشان ساخت: این طرح‌های جدید مسئله محور خواهند بود و با نگاه به مسائل و مشكلات جدید شهر و شناسایی این مشكلات، راهكار ارائه خواهند كرد.

وی با توجه به تفاهم نامه فی مابین راه وشهرسازی با شهرداری اصفهان به عنوان اولین شهر در استان به منظور بازنگری طرح جامع گفت: اولین طرح برای كلان شهر اصفهان در قالب تفاهم نامه انجام شده و شهرهای دیگر نیز با اولویت در نظر گرفته شده به لحاظ جمعیت و مسائل موجود در قالب یك طرح جامع جدید انجام می شود.

غلامی از جمله شهرهای در اولویت بازنگری طرح جامع را شهركاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شهرضا و زرین شهر عنوان كرد و گفت: لازم است شهرداران  شهرهایی كه طرح‌های جامع آن ابلاغ شده و نیاز به بازنگری دارد جهت تنظیم تفاهم نامه به راه وشهرسازی مراجعه نمایند.

مدیركل راه وشهرسازی با توجه به خواسته مسئولین شهرستان به منظور  كاهش بروكراسی اداری اظهار داشت: با توجه به دستور استاندار مبنی بر كاهش بروكراسی اداری و نظر به خواست و هدف ما كه جز این نخواهد بود هر آنچیزی كه در استان اتفاق می افتد می توان زمان آن را محدود و تعداد جلسات را افزایش داد تا در حوزه شهرسازی و املاك كه بیشترین مراجعات مردمی را دارند كارها سریعتر به انجام برسد ولی آنچه كه در خارج از استان است و نیاز به استعلامات به لحاظ قانونی و ضوابط  را دارد خارج از دست ماست و خود نیز به آن گرفتاریم.

غلامی هدف خود را كمك به شهرداریها عنوان كرد و گفت: در پروژه‌های مشاركتی ، در قیمت گذاری‌ها كه به صورت منطقه ای انجام خواهد شد و در واگذاری اراضی تعریف شده طبق قانون ما در كنار شهرداری‌ها خواهیم بود و به آنها كمك خواهیم كرد.

وی با توجه به تخصیص قیر رایگان به استانها، معادل اعتبارات تخصیصی، از فرمانداران خواست تا اعتبارات بیشتری جهت حوزه راه وشهرسازی درنظر بگیرند چرا كه در سالجاری درصد تخصیص قیر به میزان اعتبارات استان و شهرستان بستگی دارد و هرچه شهرستان بتواند اعتبارات بیشتری به این حوزه  اختصاص دهد قیر رایگان دریافت خواهد كرد.

در پایان این سفر، از پروژه پل غدیر در روی رودخانه زاینده رود در شهرستان بازدید و دستورات لازم جهت تكمیل این پروژه عظیم صادر شد.