شناسهٔ خبر: 53964 - سرویس استان‌ها

توسط رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفت؛

معرفی سامانه‌های پاسخگویی به شکایات استان قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و ارتقای سلامت اداری و رعایت و حفظ حقوق شهروندی، از سه طریق اقدام به پاسخگویی به شکایات شهروندان خواهد شد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سیامک پزشکی فر با اعلام این خبر گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از طریق سامانه های شهراه، سامد و سامانه بازرسی قزوین در راستای تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سلامت اداری و رعایت و حفظ حقوق شهروندی اقدام به رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردم می نماید

وی در ادامه با اشاره به این که پروژه شهراه به دستور وزیر راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۲ آغاز شد خاطر نشان کرد: سامانه شهراه با عنوان "شهراه"، راهی به سوی شهروندان و با شعار "گزارش از شما، رسیدگی از ما"، راه اندازی شده و شهروندان محترم در صورت مواجه با مشکلات خدمتی در بخش های مختلف سازمان های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی می توانند به این سامانه ورود پیدا کرده و موارد عدم پاسخگویی و دیگر مشکلات را گزارش نموده و پس از ثبت شکایت کد رهگیری را به منظور پیگیری در خواست خود دریافت نمایند.

پزشکی فر افزود: ارتقای سلامت اداری و پاسداشت حقوق شهروندی از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است و شهروندان می توانند با مراجعه به سایت شهراه به آدرس shahrah.mrud.irو یا لینک این سامانه در سا یت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به آدرس https://qazvin.mrud.ir ثبت درخواست نموده و خدمت مورد نظر خود در حوزه راه و شهرسازی را دریافت نمایند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در ادامه گفت: سامانه الکترونیکی سامد ارتباط مردم و دولت شامل انتقادات و پیشنهادات، طرح ها و ایده ها، شکایات و مسائل و مشکلات، گزارش از عملکرد دستگاه های و نهاد های اجرایی می باشد که در این راستا شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس http://www.saamad.ir  و یا با سامانه تلفنی ۱۱۱ مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایند.

وی تصریح کرد: سامانه الكترونیكی سامد ارتباط مردم و دولت اهدافی چون ارتقای سطح پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به مردم، افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات عمومی دولت، توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات، ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت، تسریع در انتقال مشكلات و نظرات مردمی به مراجع مربوطه، پاسخگویی سریع و رسیدگی موثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آنها، افزایش نظارت مردمی بر نحوه ارائه خدمات دولتی ، طبقه بندی و اولویت بندی مكاتبات واصله را در دستور کار دارد.

پزشکی فر اشاره کرد: برای ارتباط مردم با سامانه الكترونیكی دولت، همه ابزارهای ارتباطی از جمله تلفن (شماره تلفن ۱۱۱ به عنوان سرشاخه ارتباطی) و همچنین پیام كوتاه (SMS) و اینترنت، شامل پایگاه اطلاع رسانی مركز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، به نشانی www.saamad.ir در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب که دولت تلاش دارد از طریق اجرای طرح سامد به تسهیل و تسریع ارتباطات مردم با مسئولان بخش های اجرایی بپردازد یادآور شد: شماره تلفن ۱۱۱ مجرای اصلی ارتباط الكترونیكی مردم و دولت است و این ابزار به نحوی طراحی شده كه هر فرد از هر نقطه از كشور با این شماره تماس بگیرد، به‌ طور اتوماتیك به بخش پاسخگویی سامد استان مربوطه متصل می شود.

http://www.saamad.ir  سامانه الکترونیکی سامد ارتباط مردم و دولت             

وی در پایان خاطر نشان کرد: از جمله سامانه های اظهار نظرات، پیشنهادات، شکایات که به عنوان یک مجرا و پل ارتباطی بین مردم با اداره کل بازرسی به عنوان ابزار نظارتی قوه قضائیه طراحی شده است https://shekayat.bazresi.ir  سامانه پاسخگویی به شکایات بازرسی کل کشور می باشد که مردم میتوانند از طریق این سامانه نیز شکایات خود را مطرح کرده و پیگیری کنند.