شناسهٔ خبر: 54003 - سرویس بنادر و دریانوردی

ملی‌پوش هندبال ساحلی بندر ویژه اقتصادی نوشهر در گفت‌وگو با پایگاه خبری:

پیوستن به سازمان بنادر آغاز موفقیتم در هندبال ساحلی بود/ نگاه ویژه سازمان بنادر به ورزش کمک بزرگی است/ افتخار می‌کنم به عنوان کارمند وزارت راه و شهرسازی توسط روحانی تقدیر شدم

سید شهریار حسینی به نظر می‌رسد مجموعه سازمان بنادر توانسته بیشتر از دیگر زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در امر شناسایی و معرفی قهرمانان ملی به خصوص در عرصه ورزش موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نظر می‌رسد مجموعه سازمان بنادر توانسته بیشتر از دیگر زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در امر شناسایی و معرفی قهرمانان ملی به خصوص در عرصه ورزش موفق عمل کند. سیدشهرام حسینی یکی دیگر از این چهره‌های موفق است که به عنوان یکی از ملی‌پوشان رشته هندبال ساحلی توانست با تیم ایران جواز حضور در جام‌جهانی این رشته در سال ۲۰۱۸ در کشور روسیه را به دست بیاورد. در همین خصوص بااین قهرمان ملی که چندی پیش توسط رئیس جمهور به همراه دیگر قهرمانان ملی تجلیل شد به گفت و گو پرداختیم.

از چه دوره‌ای به ورزش حرفه‌ای پرداختید و فکر کردید می‌توانید در آن موفق باشید؟

ورزش خودم را در رشته تکواندو و در نوجوانی آغاز کردم و همان موقع توانستم با مقام‌هایی که در استان و کشور به دست آوردم به اردوی تیم نوجوانان ایران دعوت شوم. هرچند که با مصدومیتی که به نصیب من شد مجبور شدم از تکواندو خداحافظی کنم و بعد از آن وارد رشته هندبال شدم. ابتدا کار را در این رشته در سالن آغاز کردم و آنجا هم موفق به کسب عنوان و سپس دعوت به اردوی تیم نوجوانان ایران شدم که بازهم برخی مسائل باعث شد چند سالی از این رشته فاصله بگیرم.

دقیقا از چه موقع به سازمان بنادر و بندر اقتصادی ویژه نوشهر پیوستید و در کدام قسمت مشغول شدید؟

اگر اشتباه نکنم در سال ۹۲ و در سن بیست و چهار سالگی کارم را در بندر نوشهر به صورت قرارداد معین آغاز کردم و هنوز هم در خدمت این مجموعه هستم. در حال حاضر به عنوان دانشجوی کارشناسی مدیریت فرهنگی کارم را هم پیش می‌برم و همزمان در عرصه ورزش هم توانستم موق باشم.

از چه زمانی دقیقا به هندبال آنهم هندبال ساحلی پرداختید؟

شروع فعالیت من در هندبال ساحلی تقریبا از زمانی زده شد که در سازمان بنادر مشغول به کار شدم و آنجا بود که به کمک دوستان دوباره به هندبال بازگشتم اما این بار هندبال ساحلی بود. یکی از دلایلی که باعث شد به هندبال ساحلی بپردازم اردوهای کوتاه مدت آن نسبت به اردوی ساحلی بود که باعث می‌شد به کارم لطمه نخورد.

دراین رشته در چه سالی اولین تجربه بین‌المللی خودتان را به دست آوردید؟

اولین تجربه‌ام در کشور قبرس بود که اگر اشتباه نکنم در سال ۲۰۱۲ بود که در این مسابقات شرکت کردم.

در کل چند سال است که در خدمت تیم ملی هستید و چنا عناوینی به دست آورده‌اید؟

در حال حاضر ۵ سال است که در خدمت تیم ملی کشورم در رشته هندبال ساحلی هستم. ابتدا همان طور که گفتم در این رشته کارم را در سالن آغاز کردم و آنجا ۲ دوره در قهرمانی بزرگسالان را به دست آوردم و همین مقدار قهرمانی هم در ارتش‌های جهان و نیروهای مسلح بود. بعد از آن هم در هندبال ساحلی رزومه خوبی از خودم به جا گذاشتم. در حدود ۱۰ دوره در مسابقات کشور و لیگ شرکت کردم که از این تعداد ۹ دوره در فینال حضور داشتم و ۵ قهرمانی به دست آوردم. در کنار این تعداد قهرمانی ۴ بار هم به نایب قهرمانی رسیدم. در سال ۲۰۱۵ با بدشانسی در مقدماتی جام‌جهانی به عنوان چهارمی رسیدیم و نتوانستیم به مجارستان برویم. با این حال در سال ۲۰۱۷ در تایلند توانستیم تیم ملی ایران را به مقام سوم برسانیم و جواز حضور در جام جهانی روسیه در سال ۲۰۱۸ برای تیم ایران را پس از ۱۰ سال به دست بیاوریم. مسابقاتی که قرار است مردادماه برگزار شود و قطعا برای این مسابقات همه توان خودمان را گذاشته‌ایم تا یک مقام در خور و شأن کشورمان ایران به دست بیاوریم.

در بررسی که روی کارنامه کار شما داشتیم در همین مقدماتی جام جهانی روسیه عنوان بهترین بازیکن دفاعی این تورنمنت را هم در تایلند به دست آوردی؟

بله همین‌طور بود که البته این عنوان با همراهی همه بازیکنان تیم ایرن به دست آورد و تیم ایران در این تورنمنت کمترین گل را خورد و در رده‌بندی پست‌ها هم برهمین اساس تیم دفاعی ایران توانست رتبه اول را کسب کند.

طی این مدت به این جمع‌بندی می‌توان رسید که سازمان بنادر نسبت به دیگر زیرمجموعه‌های وزارت راه نگاه بهتر و ویژه‌تری نسبت به ورزش دارد؟

بله من این مساله را قبول دارم و معتقدم سازمان بنادر نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد و هرساله در این راستا مسابقات درون سازمان خوب و با کیفیتی را برگزار می‌کند. البته همراه با مصوبه مجلس که کارکنان دولت نباید مشکلی بابت حضور در مسابقات بین‌المللی داشته باشند سازمان بنادر همراهی خوبی من در این زمینه داشته است و کاملا زمینه پیشرفت من را فراهم کرد تا بتوانم بدون دغدغه کارم را پیش ببرم.

شنیدیم حسابی هم در جمع دوستان و همکاران به عنوان یک ورزشکار شناخته شده هستی و در فعالیت‌های ورزشی از تو کمک می‌گیرند؟

خوشحالم از زمانی که به مجموعه بندر نوشهر اضافه شدم دوستان انگیزه زیادی پیدا کردند و توانستم سهم کوچکی در این زمینه داشته باشم. البته فعالیت و پرداختن به ورزش در بندر نوشهر خوب بودن و هرساله در مسابقات درون سازمانی رتبه‌های خوبی را به دست آورده است. با این حال برای من یک افتخار است که از تجربه ملی من در عرصه ارتقای سطح ورزشخودشان بهره می‌برند. هرچند که معتقدم این مساله مستلزم یک نظم و سازماندهی بهتر است تا در مجموع با رشد و توسعه ورزش در ارگان‌های دولتی اسباب نشاط و خدمت‌گزاری هرچه بهتر کارمندان دولت را فراهم کنیم.

این موفقیت و نگاه قهرمانان به خودت توانسته از نظر اجتماعی در روابط کاری‌ات منجر به یک ارزش افزوده خوب برای شما باشد؟  

خوشبختانه همکاران خوبی در بندر نوشهر در کنار من هستند که همه به من لطف دارند. البته این لطف در سطح جامعه هم وجود دارد و مردم کشورمان در مجموع به ورزشکاران احترام می‌گذارند که اگر یک قهرمان ورزشی باشی و موفق هم شده باشی این نگاه ویژه‌تر خواهد بود که خدا را شکر من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

چندی پیش هم که طی یک مراسم توسط رئیس جمهور به عنوان ورزشکاران افتخارآفرین مورد تقدیر قرار گرفتید. آنجا رئیس‌جمهور متوجه شد که کارمند یک وزارتخانه دولتی و وزارت راه هستی؟

خوشحالم به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش کشور و خانواده وزارت راه و شهرسازی در این مراسم حضور داشتم و این افتخار نصیب من شد که در مراسم ضیافت افطار رئیس‌جمهور مورد تقدیر قرار بگیرم. این مراسم طبق آئین هرساله برگزار می‌شود و در آنجا رئیس‌جمهور قهرمانان ملی را مورد تقدیر قرار می‌دهد. مساله‌ای که باعث تلاش و انگیزه بیشتر ورزشکاران بابت این توجه می‌شود تا با دلگرمی بهتری کار را در مسیر افتخارآفرینی پیش ببرند و پرچم ایران را به قدرت بیشتری در اقصی نقاط دنیا به اهتزاز در بیاورند. البته در این مراسم فرصت زیادی نشد با توجه به تعداد بالای ورزشکاران که حدود ۷۰۰ نفر بودند با رئیس جمهور خیلی بتوان صحبت کرد اما قطعا ایشان در بررسی کارنامه همه قهرمانان متوجه این موضوع بوده‌اند و خوشحالم که به عنوان یک کارمند قهرمان وزارت راه توسط ایشان تقدیر شدم.  

به جز تو اعضای خانواده هم ورزشی هستند؟

من در حال حاضر با پدر و مادرم زندگی می‌کنم اما آنها ورزشی هستند و در کل خانواده ورزشی دارم. این موفقیت امروز من حاصل حمایت و پشتیبانی پدر و مادرم بوده که جا دارد از آنها بابت امروز که در صندلی موفقیت نشسته‌ام تقدیر و تشکر داشته باشم که من را به این سمت هدایت کردند.  

با این حمایتی که گفتی سازمان بنادر از تو دارد پس با قدرت توانسته‌ای در همه اردوها حاضر شوی و در جام‌جهانی روسیه هم خیالی راحت از این بابت خواهی داشت؟

سازمان بنادر همیشه به من لطف داشته و نگذاشتند در این مدت که به اردوها رفته‌ام دغدغه‌ای داشته باشم و واقعا باید از وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر  تشکر ویژه‌ای داشتم باشم به خصوص از همکاران و مدیران همراهم در بندر ویژه اقتصادی نوشهر که همیشه در این مدت کنارم بودند.

به نظر می‌رسد ورزش در مسیر کاری‌ات هم نقش بسزایی داشته و توانستی از آن بهره ببری؟

صددرصد! یکی از مشخصات یگان حفاظت داشتن بدنی ورزده و ورزشی است. ورزش و پرداختن آن حسابی به شغلی که دارم کمک کرده و البته عکس آن هم صادق است که شغل من هم باعث شده به ورزش من کمک شود.

در این عرصه به خواسته‌ها و هدف‌هایی که داری در شغل و فعالیت ورزشی‌ات رسیدی؟

همیشه میل به موفقیت و پیشرفت در ورزش و کار سرلوحه هرگونه عملکردم بوده است و برای خودم هدف‌گذاری‌های زیادی دارم. با این حال فکر می‌کنم در یگان حفاظت آن تلاشی که مدنظرم بوده و باید صرف کنم برایم مهیا نشده تا بتوانم بهتر توانایی‌هایم را به نمایش بگذارم. خیلی علاقه‌مندم سهمی حتی اندک در ورزش وزارتخانه و سازمان بنادر داشته باشم و با تجربیاتی که دارم بیشتر در زمینه ورزش در این مجموعه فعالیت کرده و مفیدتر واقع شوم.

اگر اجازه بدهی تعریف یک خاطره شیرین و تلخ از این چند سال بودن در بندر نوشهر پایان بخش گفت و گوی ما باشد؟

جا دارد تشکر ویژه‌ای هم از شما و همکاران‌تان در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داشته باشم که مراتب معرفی چهره‌های شاغل در وزارت راه را فراهم کردید که قطعا موارد خیلی موفق‌تر از من هم در این مجموعه مشاهده خواهید کرد. با این حال شیرین‌ترین اتفاق برای من در مجموعه سازمان بندر و بندر ویژه اقتصادی نوشهر صعود به جام‌جهانی روسیه در سال ۲۰۱۸ بود و امیدوارم بتوانم جوابگوی همه محبت‌هایی که من شد به بهترین شکل باشم و امیدوارم بتوانم تجربیات خودم را به بهترین شکل در اختیار سازمان قرار دهم. تلخ‌ترین اتفاق هم برای من که بازهم جا دارد به همه همکارانم تسلیت بگویم سانحه سانچی بود و همین‌جا امیدوارم مردم خوب کشورم هیچ وقت روی غم نبینند و همیشه شاد و سرحال مورد لطف و عنایت الهی باشند.