شناسهٔ خبر: 54014 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

نتيجه ۴ جلسه نمایندگان صنوف کامیون‌داران با آخوندی؛ پایان اعتصاب کامیون‌داران/ صدور ۵۵ هزار بارنامه با افزایش کرایه

انتظار کامیون‌ها در پایانه مرزی معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به صدور ۵۵ هزار بارنامه در روز گذشته، گفت: از امروز رانندگان و کامیون‌داران سراسر کشور شروع به کار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالهاشم حسن نیا از اتمام اعتصاب رانندگان و کامیون داران خبر داد و گفت: کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور امروز اطلاعیه‌ای صادر کردند که در آن از رانندگان برای ادامه به کار دعوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی و نمایندگان صنف رانندگان در کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ای برگزار شد که در این جلسه به پیگیری مطالبات رانندگان تاکید شد و نمایندگان این قشر هم پیگیری مطالبات در چارچوب تشکیل کارگروه و کمیته تخصص را پذیرفتند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه نمایندگان انجمن‌های صنفی رانندگان هم ادامه به کار و اتمام اعتصاب را در این جلسه پذیرفتند، گفت: قرار بر این است که بخشی از مطالبات رانندگان و کامیون داران در کمیته تخصصی، بخشی در ستاد ترابری و بخش‌های دیگر در قالب لایحه دولت به مجلس مورد پیگیری قرار بگیرد.     

حسن نیا تاکید کرد: طبق توافق انجام شده رانندگان و کامیون داران از امروز کار خود را در بخش حمل بار ادامه می‌دهند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنين با اشاره به صدور ۵۵ هزار بارنامه در روز گذشته، از به نتیجه رسیدن پیگیری‌های این سازمان برای حل مشکلات معیشتی رانندگان تا مرداد ماه خبر داد.

عبدالهاشم حسن نیا افزود: از روز شنبه تا بحال ۴ جلسه با حضور نمایندگان صنوف کامیون داران، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان عضو کمیسیون های اجتماعی و عمران مجلس برگزار کردیم و مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان صنف و این سازمان برای ارزیابی مجدد مشکلات شرکت ها و رانندگان کشور تشکیل تا مامور پیگیری حل مشکلات شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه روز گذشته همکاری خوبی از سوی رانندگان شاهد بودیم بطوریکه فقط دیروز، ۵۵ هزار بارنامه برای انتقال بار از بنادری همچون بندرعباس و مناطق بارخیز به مقصد کارخانجات صادر شده که در اکثر آنها افزایش ۲۰ درصدی کرایه اعمال شده بود.

­رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اصلاح فرآیند کاری رانندگان کامیون تا تیر ماه خبر داد و تاکید کرد: برای جبران منابع درآمدی و بهبود وضع معیشتی رانندگان، مقرر شد بخشنامه ها ، مصوبات لازم و همچنین لوایح مربوط برای ارائه به مجلس تنظیم شود.

وی گفت: نگاه ما در خصوص کرایه بر اساس "تن -کیلومتر" است که امیدواریم از مرداد ماه اجرایی شود و در کنار آن فرایند مالی بین راننده و صاحب کالا و شرکت بصورت مکانیزه اصلاح شود و سازمان راهداری با حضور در پایانه ها کنترل و نظارت بیشتری اعمال کند.

حسن نیا در خصوص حل مشکل کمبود سوخت رانندگان نیز به برگزاری نشست با مسئولان شرکت پخش فرآورده های نفتی خبر داد و گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی قول نهایت همکاری برای افزایش سهمیه مورد نیاز را داده است و تا پایان تیرماه نتایج آن اعلام می شود.