شناسهٔ خبر: 54042 - سرویس استان‌ها

بلوردی خبر داد:

انتخاب ۳ محله در استان کرمان برای اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری امید

محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان گفت: سه محله در استان کرمان در راستای طرح ملی بازآفرینی شهری امید در سال ۹۷ از بین ۱۳ محله پیشنهادی انتخاب و معرفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی استان کرمان، محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار با تشریح وظایف شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح ستاد بازآفرینی شهری پایدار تصریح کرد: طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت راه و شهرسازی در این راستا مکلف است که خدمات زیربنایی و روبنایی پیشنهادی را به دولت ارایه دهد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه ۴۷ محله به عنوان برنامه هدف این طرح ستاد بازآفرینی شهری پایدار در استان کرمان پیش بینی شده است، اظهار کرد: در این راستا در سال ۹۶ در شمال استان کرمان تعداد ۵ محله و در سال ۹۷، ۱۳ محله در چهار شهرستان کرمان، سیرجان، رفسنجان و راور برای اجرای این طرح برنامه‌‌‌‌ریزی شده است.

بلوردی با بیان اینکه برای جنوب استان کرمان نیز در سال ۹۷، ۱۱ محله در شهرستان های جیرفت، کهنوج، منوجان و عنبرآباد پیش‌بینی شده، گفت: با توجه به پروژه‌های در حال انجام در محلات هدف طرح توسعه پایدار شهری، ۸.۶ میلیارد تومان پروژه در قالب ۱۴ طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی استان از محل اعتبارات ملی در این محلات اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه به اجرای طرح امید از برنامه های ملی طرح پایداری شهری اشاره و اظهار کرد: در استان کرمان ۳ محله به عنوان این طرح در سال ۹۷ معرفی خواهد شد که در این راستا با هم‌اندیشی‌های صورت گرفته با شهرداری، فرمانداری و جهاددانشگاهی استان، ۱۳ محله برای اجرای این طرح پیشنهاد شده است.