شناسهٔ خبر: 54051 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره ایمنی و حریم راهداری خراسان شمالی:

سند جامع نقاط پرتصادف و دارای تصادف جاده‌های خراسان شمالی تدوین می‌شود

نشست رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به انجام مطالعه نقاط پرتصادف و دارای تصادف استان گفت: سند جامع نقاط پرتصادف جاده‌های خراسان شمالی تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی پرتونیا اظهار کرد: این سند با استفاده از نتایج این مطالعات، نیمه نخست امسال تهیه و تدوین می‌شود.

وی افزود: مطالعه نقاط پرتصادف استان طی دو روز کاری توسط نمایندگان و کارشناسان راه و شهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مشاوران و پلیس‌راه انجام شد.

وی بیان کرد: سند جامع نقاط پرتصادف جاده‌های استان مبنای برنامه‌ریزی‌ها برای تخصیص اعتبار و اجرای طرح‌های مختلف در زمینه آشکارسازی و حذف نقاط پرتصادف و دارای تصادف در جاده‌های استان خواهد بود.

پرتونیا با اشاره به اینکه ۹۶ نقطه پرتصادف و ۳۳۷ نقطه دارای تصادف در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان شناسایی شده است، گفت: ۱۰ نقطه جدید از ۳۳۷ نقطه دارای تصادف استان، در برنامه مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: حذف ۹ نقطه پرتصادف در سفر رئیس‌جمهوری به استان مصوب شد که این طرح تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.