شناسهٔ خبر: 54060 - سرویس استان‌ها

تکاور خبر داد:

استفاده از مصالح استاندارد بهترین تدبیر در برابر زلزله

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی فارس در اولین جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش‌های لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و معماری و شهرسازی گفت: بهترین تدابیر در طراحی ایمن در برابر زلزله و استفاده از مصالح استاندارد در مناطق زلزله‌خیز و شهرستان‌هایی که بر روی گسل قرار دارند باید اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس ضمن تشریح و اهمیت شرح وظایف کارگروه به مراحل پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی و همچنین زلزله‌خیز بودن در بخش‌هایی از شمال غرب؛ غرب و جنوب شرق استان که بر روی گسل قرار دارند پرداخت.

وی گفت: به‌عنوان‌مثال در شهرستان‌های فراشبند، کازرون، لارستان و... که علاوه بر بالا بودن سطح خطر و بی‌توجهی به میزان در معرض بودن زلزله، جمعیت زیاد و آسیب‌پذیری بالا در زلزله می‌بایستی بهترین تدبیر در طراحی ایمن در برابر زلزله و استفاده از مصالح استاندارد انجام گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: در ساخت‌وسازها باید به رعایت الگوی مصرف انرژی و ضوابط لازم‌الاجرا توجه ویژه داشت و استفاده مهندسین یا مؤسسات دارای صلاحیت حرفه‌ای و کارگران دارای کارت مهارت فنی بر اساس ضوابط معماری و شهرسازی سرلوحه قرار گیرد.