شناسهٔ خبر: 54078 - سرویس استان‌ها

در ۲ ماهه اول امسال صورت گرفت:

افزایش ترددهای ورودی و خروجی در خراسان شمالی

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در ۲ ماهه امسال میزان تردد ورودی و خروجی در محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳.۹ و ۱۷.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: ۴۵ دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای استان، تردد ۱ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۴۲۲ دستگاه خودروی ورودی را ثبت کرده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۴۰۱ تردد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شمار ترددهای خروجی از این استان در ۲ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۲ درصد افزایش یافته است.

بدیعی مقدم اظهار کرد: در این مدت ۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۸۱ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۷۲ دستگاه وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ساعت اوج ترددها در ساعت ۱۹ تا ۲۰ بوده است، افزود: ۸۹.۳ درصد از ترددهای ثبت شده مربوط به ناوگان سبک و مابقی مربوط به ناوگان سنگین بوده است.

بدیعی مقدم عنوان کرد: در ۲ ماهه سال جاری بیشترین ترددها از مسیر بجنورد-شیروان و بالعکس و اسفراین- بجنورد و بالعکس و قوچان -فاروج گزارش شده است و کمترین میزان تردد نیز از محور جاجرم- امیرآباد و بالعکس و حاجرم-سنخواست و بالعکس به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در ۲ ماهه امسال محور چمن بید – جنگل گلستان (رباط قره بیل)، میامی – گرمه (بلعکس) دارای بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین بوده‌اند.