شناسهٔ خبر: 54103 - سرویس استان‌ها

با حضور معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت

برگزاری پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان

جلسه با حضور معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ایتدای جلسه گفت: همه دستگاه های امداد و نجات و خدمات رسان باید ضمن ارائه خدمات مطلوب به مسافران در  ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد ،  بیشترین تمرکز شان را در مبادی ورودی استان معطوف نمایند.

وی در ادامه با اشاره به آمار ۹۹  نفری تلفات جاده ای در استان گیلان در ۲  ماه نخست سالجاری خاطرنشان کرد : این عدد در مدت مشابه سال قبل ۱۰۱  نفر بود ، که دو درصد کاهش تلفات را نشان می دهد.

وی افزود: که راکبین موتور سیکلت و دوچرخه  و عابرین پیاده با ۶۷.۶ درصد بیشترین سهم را از تلفات جاده ای استان به خود اختصاص داده اند که این آمار ضرورت بیش از پیش آموزش و فرهنگ سازی را ایجاب می کند و  ما سعی کنیم اعتبارات را به دو مقوله عابرین پیاده و موتورسواران معطوف کنیم.

در ادامه مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی اجرائی ایمنی راههای استان گیلان ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه ضیافت الهی و تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) به برگزاری مداوم و منظم این جلسات بصورت ماهیانه تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در پایان هدف تشکیل جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها را بررسی راهکارهای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری مصوبات این جلسات بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا هرگز شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده‌های استان نباشیم.