شناسهٔ خبر: 54109 - سرویس استان‌ها

مبارک قدم مطرح کرد؛

اجرای کامل طرح بازآفرینی پایدار شهری در گرو همکاری‌های بین بخشی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نقطه عطف اجرای کامل طرح بازآفرینی پایدار شهری به‌منظور برقراری عدالت اجتماعی را در گرو همکاری‌های بین بخشی و اهتمام دستگاه‌های اجرائی دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم در نهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که به ریاست معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد، با اشاره به اقدامات سال گذشته گفت: سال گذشته فعالیت‌های ارتقای سطح زندگی و کیفیت سکونت در محلات هدف طبق برنامه بازآفرینی پایدار شهری با صرف ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از مجموع ۲۰ میلیارد تومان مصوب در ۷ محله از سوی این اداره کل آغاز شده است.

وی افزود: در قالب این طرح اقداماتی چون ساخت مدرسه، احداث مرکز بهداشت، سالن ورزشی، ایجاد مراکز آموزش حرفه‌آموزی، خانه محله و آسفالت معابر و همچون روشنایی معابر در این محلات در دست انجام است.

مبارک قدم با بیان اینکه توسعه امکانات و خدمات روبنایی، ارتقای زیرساخت‌های شهری و محله‌ای، بهسازی و ارتقای فضاهای شهری و محله‌ای و توسعه قلمرو عمومی، ارتقای توانمندی‌های اقتصادی، ظرفیت‌سازی اجتماعی و تهیه طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی در مقیاس شهری و محله‌ای جزو اهداف مدنظر است، ادامه داد: در چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده این طرح در ۴۸ محله با ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار پیش‌بینی‌شده به‌گونه‌ای است که طی برنامه ششم توسعه میانگین برخورداری این محلات با میانگین برخورداری شهر برابر نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان جبران اعتبار نیازمند اهتمام دستگاه‌های اجرایی در جذب منابع از روش‌های مختلف دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم به برقراری عدالت اجتماعی مدنظر در برنامه پاسخ مثبت بدهیم نیاز است تا دستگاه‌های عضو ستاد سهم ملی و استانی خود از اعتبارات را هزینه نمایند.

مبارک قدم برنامه جامع اقدام مشترک را راهکاری مؤثر در هماهنگی بین بخشی دانست و افزود: بر اساس یکی از مفاد این طرح دستگاه‌های عضو باید ۳۰ درصد از اعتبارات خود را برای ۳۰ درصد جمعیت شهری در مناطق محروم صرف کنند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر اهتمام جدی دستگاه‌های عضو، خواستار ارائه برنامه‌های عملیاتی به‌منظور برقراری عدالت اجتماعی شد.