شناسهٔ خبر: 54137 - سرویس هوایی

با حضور معاون وزیر خارجه صورت گرفت:

آغاز بهره‌برداری از مرکز صدور روادید الکترونیک در فرودگاه شیراز

فرودگاه شیراز با حضور معاون وزير امور خارجه، مرکز صدور رواديد الکترونيک در فرودگاه شيراز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‎های استان فارس، حسین پناهی‎آذر، معاون وزیر امور خارجه در مراسم بهره‎برداری از پروژه نهايي صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بين‎المللي شيراز با اشاره به تاریخ تاسیس دفتر وزارت خارجه در فارس گفت: دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در دهه ۵۰ به عنوان اولين دفتر در كشور در شيراز افتتاح شد و در طول اين سال‎ها خدمات مختلفي ارائه داده است. يكي از فعاليت هاي دفتر امور خارجه در شيراز، صدور رواديد است كه  بر اساس آمار در سال ۸۲ حدود ۲۰۰ ویزا صادر شد و این تعداد در سال ۹۵ به ۱۹ هزار ويزا افزايش يافته است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: فرودگاه شیراز به عنوان دومین فرودگاهی است که صدور الکترونیکی در آن راه‎اندازی شده است و این حرکت مهمی در جذب گردشگر محسوب می‎شود که بدون همکاری نیروی انتظامی میسر نمی‎شد.

پناهی آذر افزود: امروز وضعیت گردشگری ایران به مراتب از گذشته بهتر است و شیراز از قطب‎های بزرگ گردشگری کشور محسوب می شود و باید تلاش کنیم به توسعه صنعت گردشگری دیگر کشورهای موفق برسیم.

در ادامه استاندار فارس با اشاره به نقش گردشگری در زدودن افکار منفی از کشور گفت: در فرامرزها عده‌ای سعي دارند تصوير ایران ناامن را در اذهان به وجود آوردند و باید تلاش کرد تا این فكر اشتباه را پاک کرد. در این راستا توسعه گردشگری یکی از بهترین اقدامات است.

اسماعيل تبادار با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری گفت: فرودگاه به‌عنوان یک زیرساخت بسیار مهم در جذب گردشگران اهمیتی دوچندان دارد و هرچه بتوانیم در این زیرساخت‎ها سرمایه‌گذاری کنیم، فرصت گردشگری نیز افزایش پیدا خواهد کرد که صدور روادید الکترونیکی یکی از اقدامات مهم و زیربنایی است.

وي افزود: از ابتدای حضورم در استان فارس تلاش خود را بر توسعه زیرساخت‌ها استوار ساخته ام و توسعه فرودگاه شیراز را نیز با جدیت دنبال خواهم کرد، چراکه یک مطالبه جدی است و امیدوارم تا پایان امسال ترمینال بين المللي فرودگاه نیز افتتاح شود.                                                     

استاندار فارس با تأکید مجدد بر نقش فرودگاه در جذب گردشگران به استان و شهر شیراز افزود: مدیر فرودگاه با حضور در سالن‎های فرودگاه، آداب و رفتار زیرمجموعه خود را رصد کند چراکه معتقدم فرودگاه حس امنیت و آرامش را در مسافران و گردشگران تقویت می‌کند. بنابراین رفتار مناسب با افراد بسیار با اهمیت است.

تبادار شهر شیراز را یک شهر مهم در جذب گردشگر دانست و گفت: صدور روادید الکترونیکی در شهر شیراز به‌عنوان دومین شهر پس از تهران، نشان از اهمیت این شهر به ویژه در بحث گردشگری و جذب گردشگران دارد.

در ادامه، مديركل فرودگاه‎هاي استان فارس گفت: بسیاری از نمادهای تمدن‌های شناخته‌شده در ایران در فارس وجود دارد که افراد زیادی در سراسر دنیا مشتاق بازدید از آنها هستند.

رضا بدیعی‎فرد حوزه‌ صنعت گردشگری را متکی به صنعت هوانوردی دانست و ادامه داد: در راستای توسعه فرودگاه با اعتباراتی بالغ‌ بر ۶۶۰ میلیارد تومان در حال فعالیت در زمینه‌های متعددی شامل توسعه و ارتقای زیرساخت‌های امنیتی و خرید و نصب تجهیزاتي در حوزه‌ هوانوردی هستیم.

بديعي‎فرد در پایان تاکید کرد: باید بعد از بحث ویزای الکترونیک شاهد صدور پاسپورت الکترونیک در کشور باشیم که این امر از الزاماتی است که باید در کشورهای عضو پیمان شیکاگو تا سال ۲۰۲۰ اجرا شود.