شناسهٔ خبر: 54211 - سرویس استان‌ها

در گلستان برگزار شد:

جزئیات دومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان

حسین محبوبی دومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با حضور مدیران دستگاه‌های عضو شورا و به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، در این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو شورا و به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد به موضوعات مختلفی در حوزه حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای پرداخته شد.

حسین محبوبی رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گلستان در این جلسه گفت: با تغییر رویکردی که در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته و همچنین تغییراتی که در ساختار نیروی انسانی و چارت سازمانی صورت پذیرفته موضوع حمل‌ونقل و بازآفرینی شهری مورد تأکید وزارتخانه متبوع است.

حسین محبوبی با تأکید بر جایگاه استان در صنعت حمل‌ونقل کشور و موقعیت خاصی که استان گلستان دارد به مباحث حمل‌ونقل ریلی و هوایی پرداخت و افزود: با پیگیری به عمل آمده پروژه‌های متعددی در حوزه ریلی توسط اداره کل راه‌آهن استان محقق شده است و برنامه‌های خوبی را در این بخش دنبال می‌کنیم از جمله برقی نمودن خط راه‌آهن اینچه برون –گرمسار و شروع احداث پروژه راه‌آهن گرگان –مشهد ازجمله طرح‌هایی است که به‌ زودی در استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: با احداث پروژه راه‌آهن گرگان -مشهد ضمن اینکه آرزوی دیرینه مردم استان محقق می‌شود، سفر بین استانی را تسهیل و موجب کاهش حجم ترافیک جاده‌ای و به تبع آن حوادث احتمالی را به حداقل می‌رساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست به پروژه‌های ساخت و احداث راه‌های استان پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی در استان که در امسال عملیاتی خواهد شد تعریض محور گالیکش به سه‌راهی کلاله و آغاز تعریض سه دوربرگردان در سطح استان و آغاز فاز دوم کمربندی گرگان است.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان در خصوص حوزه هوایی استان افزود: ما در یک سال گذشته شاهد ارتقاء کیفیت پروازی و افزایش تجهیزات ایمنی پرواز در فرودگاه گرگان بوده‌ایم و با توجه به حضور و مشارکت  بخش خصوص، حمل‌ونقل هوایی استان شکل جدید به خود گرفته است و ما شاهد افزایش مشارکت شرکت‌های هوایی در جابجایی مسافر و بار هستیم.

وی در ادامه جلسه تأکید کرد: با توجه به سیل‌خیز بودن استان گلستان پیگیر آن هستیم رادار هواشناسی در شمال استان در جهت بهبود وضعیت پیش‌بینی‌های هواشناسی راه‌اندازی شود.

آمادگی دستگاه‌های عضو شورا جهت آغاز مسافرت‌های تابستانه هموطنان و تعطیلات ارتحال امام خمینی (ره) و برگزاری مراسم‌های خاص ایام از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته و تأکید شد.

در این نشست هرکدام از مدیران حاضر به برنامه‌ها و چشم‌اندازهای دستگاه خود پرداختند و گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود را به شورا ارائه داد.