شناسهٔ خبر: 54234 - سرویس استان‌ها

حق لطفی مطرح کرد؛

بهره‌برداری و احیای رودکنارها در شهرهای استان قزوین

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به وجود رودخانه‌ها در شهرهای استان از جمله قزوین گفت: با اجرای طرح‌های مناسب شهری در حاشیه‌های این رودخانه‌ها می‌توان شاهد بهبود کیفیت فضاهای شهری و بهره‌برداری و احیای هر چه بیشتر ظرفیت‌های طبیعی موجود باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: بررسی و یافتن راهکارهای مناسب برای احیا و بهره‌برداری از فضای حاشیه رودخانه‌ها که از میان شهرهای استان می‌گذرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: وجود رودخانه در شهرهای استان از جمله قزوین، آبگرم، رازمیان، الوند آوج و محمودآباد نمونه فرصتی است که باید از آن برای بهبود کیفیت فضاهای شهری استفاده کرد.

حق لطفی در ادامه اضافه کرد: بررسی مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی ایران و ضوابط اجرایی در خصوص رودکنارها و بررسی و امکان سنجی مصوبه شورایعالی برای شهرهایی که پتانسیل تهیه طرح رودکنار را دارند از جمله موضوعاتی است که در دستور کار مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه احیای رودکنارها از جمله اهداف مورد نظر در موضوع بازآفرینی شهری است، عنوان کرد: در همین راستا استخراج پیشنهادات طرح‌های مصوب شهری دارای رودخانه، بررسی نمونه‌های داخلی و خارجی هر شهر و بازدید از شهرهای دارای رودخانه از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای ارایه راهکارهای مناسب جهت بهره‌برداری و احیای رودکنارها در شهر های استان است.