شناسهٔ خبر: 54259 - سرویس استان‌ها

نماینده مجلس عنوان کرد:

مردم کردستان حق دارند از راه‌های استاندارد برخوردار باشند

جاده نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶۵ نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های این استان جان خود را از دست دادند، گفت: مردم استان حق دارند از راه‌های استاندارد در مسیرهای ارتباطی اصلی و فرعی برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، سید مهدی فرشادان اظهار کرد: مردم استان حق دارند از راه‌های استاندارد در مسیرهای ارتباطی اصلی و فرعی برخوردار باشند.

وی به آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی که تصادفات برای جامعه به دنبال دارد نیز اشاره کرد و افزود: درصد زیادی از آمار تصادفات رانندگی در جاده سنندج - کامیاران اتفاق افتاده که کم‌عرض بودن از دلایل آن است.

فرشادان با اشاره به جلسه نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در آن جلسه به وزیر گفتیم کردستان کم برخوردارترین استان کشور در حوزه راه است.

وی با بیان اینکه خواسته مردم کردستان در حوزه راه‌ها به حق است، یادآور شد: یکی از مهمترین مطالبات مردم این استان داشتن و برخورداری از راه‌های ارتباطی استاندارد در حوزه اصلی و روستایی است. 

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قرار گرفتن ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در حوزه راه‌های استان کردستان در صورت تکمیل شدن تأثیر مثبتی بر بهبود شریان‌های اصلی در این استان دارد.

فرشادان گفت: درصد زیادی از این پروژه انجام و یا با پیشرفت خوبی در دست اجراست و در آینده نزدیک شاهد ۲ بانده شدن ۱۰۰ درصد این مسیر ارتباطی پرتردد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند اختصاص اعتبارات جهشی است، اظهار کرد: اعتبارات استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، برای اولین بار ۲ برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۷ اعتبارات استان نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته است، افزود: با تلاش نمایندگان مردم در مجلس از این موضوع جلوگیری شد و تلاش کردیم اعتبارات امسال نسبت به سال ۹۶ بیشتر شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم استان کردستان در بسیاری زمینه‌ها در تنگنا هستند، تأکید کرد: برطرف کردن قسمتی از این مشکلات نیازمند همت مسئولان استانی و شهرستانی و تسهیل‌گری آن‌ها در کارهای مردم است.

فرشادان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال در استان برای تسهیل مشکلات حوزه اشتغال اختصاص یافته است، یادآور شد: بانک‌ها در واگذاری این اعتبار در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی همکاری لازم را با مجموعه مدیریتی استان ندارند.