شناسهٔ خبر: 54298 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد؛

ترابری مسافران در بنادر قشم به مرز ۳ میلیون نفر رسید/ افزایش ۳۶ درصدی جابجایی کانتینر/ رشد ۲۰ درصدی ترانشیپ کالا

بندر مدیر بنادر و دریانوردی قشم از ترابری رقمی نزدیک به سه میلیون نفر- سفر در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی دو ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "علی اشتری" با تشریح عملکرد دوماهه مجموعه بنادر و دریانوردی قشم، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا كنون، یك میلیون و ۲۸۵ هزار و ۷۸ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات جابجایی کالا، یك میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۲۸ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴ هزار و ۳۵۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشت که به ترتیب ۳.۲ و ۳.۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

صادرات و واردات ۶۲ هزار تن کالای غیرنفتی

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم از جابجایی حجمی بالغ بر ۶۲ هزار تن کالای صادراتی و وارداتی طی دو ماهه اخیر، سخن به میان آورد و افزود: ۳۲ هزار و ۴۴۵ هزار تن کالای صادراتی و ۲۹ هزار و۷۵۷ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شد.

وی اضافه کرد: عمده این محموله‌ها مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون لوازم الکتریکی، لوازم یدکی خودرو و مواد معدنی بوده است.

رشد ۲۰ درصدی ترانشیپ کالا

اشتری حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی را یك میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۸۰ تن اعلام کرد و گفت: همچنین،۹ هزار و ۲۳۸ تن محموله غیرنفتی نیز طی دوماه گذشته ترانشیپ شد که در همسنجی با سال گذشته، رشد ۲۱درصدی داشته است.

ترابری بیش از ۲.۹ میلیون نفرسفر دریایی

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ترابری ۲ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۴۵ نفر سفر طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۷، در پایانه‌های دریایی تحت نظارت این مجموعه خبر داد.

تخلیه و بارگیری ۱۶۰۰ TEU کانتینر

وی در پایان از تخلیه و بارگیری یكهزار و ۶۰۹ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم سخن به میان آورد و گفت: خوشبختانه در این بخش از عملیات بندری، شاهد افزایش ۳۶.۷ درصدی بودیم.