شناسهٔ خبر: 54309 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

رونق چشمگير حمل و نقل در ايام ماه مبارك رمضان استان هرمزگان

حمل بار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: با توجه به کاهش بار به وجود آمده در دیگر نقاط کشور ، استان هرمزگان به ویژه پایانه بار بندرعباس بیش از پیش مورد توجه رانندگان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان ، داریوش باقرجوان گفت: با توجه به کاهش بار به وجود آمده در دیگر نقاط کشور ، استان هرمزگان به ویژه پایانه بار بندرعباس بیش از پیش مورد توجه رانندگان قرار گرفت.

باقر جوان در ادامه گفت: در ایام رمضان شاهد رشد چشمگیر ورودی کامیون به استان و پایانه بار هستیم که از جمله مهمترین عوامل تاثیر گذار در این مسئله عدالت نسبی و احقاق حقوق حقه رانندگان در کوتاهترین زمان ممکن با تشکیل هیئت نظارت بر عملکرد شرکتها و موسسات حمل و نقل استان ، استقرار نماینده محترم قضایی در قالب هیئت حل اختلاف با همکاری و مشارکت تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی ( انجمن صنفی  رانندگان بندرعباس و انجمن صنفی شرکتها ) نظارت بر کمیسیون های دریافتی شرکتها و همچنین کرایه مناسب دریافتی رانندگان و به ویژه استقرار سیستم نوبت مجازی از طریق پیامک که موجبات صرفه جویی در زمان و هزینه های مرتبت  حضور رانندگان عزیز در استان ، به حداقل رسانیدن هزینه در زمان حضوربوده است .

وی در ادامه گفت : این امر در ماه مبارک رمضان امسال موجبات ورود حدود ۵۰ هزار کامیون به پایانه بار گردیده است که نسبت به مدت مشابه به سال قبل ۵۳ درصد رشد نشان میدهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان افزود در جهت تعدیل هزینه های حمل و نقل ۲۰ درصد به کرایه حمل استان از تاریخ ۱/۳/۹۷ افزوده شده است .