شناسهٔ خبر: 54327 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه خبر داد:

اتمام عملیات تعریض و روکش آسفالت بشرویه – طبس به طول

آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از اتمام عملیات تعریض و روکش آسفالت گرم در محور بشرویه- طبس در دو باند رفت و برگشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، محمد خیری، از اتمام عملیات تعریض و روکش آسفالت گرم در محور بشرویه- طبس ( ورودی شهر بشرویه ) به طول ۱۰۰+۱ کیلومتر در دو باند رفت و برگشت خبر داد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، افزود: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، تعریض و روکش آسفالت محور بشرویه- طبس به طول ۱۰۰+۱ کیلومتر در دو باند  به اتمام رسیده است و بزودی نسبت به جداسازی و خط‌کشی آن اقدام خواهد گردید.

خیری، تصریح کرد: این پروژه بصورت امانی و در مدت ۳ ماه از اوایل اسفند ماه سال گذشته اجرایی شد که برای اجرای این عملیات ۸ میلیاردو پانصد میلیون ریال از اعتبارات ملی و سایر اعتبارات داخلی هزینه شده است.

وی، اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌ های مواصلاتی بشرویه است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محور های اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محورها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، ادامه داد: محور سه راهی بشرویه به سمت دیهوک بطول ۱۷ کیلومتر که ۱۴ کیلومتر آن در سال گذشته بهسازی و ماسه آسفالت شده است و در راستای ارتقاء ایمنی ، قسمتی از این محور  بطول ۲ کیلومتر تعریض مسیر صورت گرفته است.

خیری، بیان کرد: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی  شهرستان بشرویه را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان نمود که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

وی، در خصوص پروژه های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه ، عنوان کرد: پروژه روکش آسفالت گرم محور بشرویه – ارسک بطول ۱۰ کیلومتر و احداث و تبدیل ۴ دستگاه آبنما به پل در محور بشرویه- رقه و رقه به ارسک و همچنین اجرای روکش ماسه اسفالت بطول ۱۰ کیلومتر در محور های اصلی و ۶ کیلومتر در محورهای روستایی حوزه این شهرستان از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، خواهد بود که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، در پایان متذکر شد: بشرویه دارای بیش از ۶۰۰  کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آنها نسبت به انجام روکش راه های حوزه استحفاظی اقدام می شود