شناسهٔ خبر: 54357 - سرویس شرکت‌ها

آخرین وضعیت آب و هوا:

گرد و خاک و گرمای ۵۰ درجه در خوزستان/ آسمان تهران ۲ روز آینده صاف است

گرد و خاک از بعدازظهر فردا تا شنبه وزش باد شدید در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود که موجب خیزش گردوخاک در این مناطق خصوصاً در زابل و خوزستان می‌شود و کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده در زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده در برخی نقاط البرز شرقی، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان شرقی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد دور از انتظار نیست.

روز جمعه رگبار و رعدوبرق و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر فردا و همچنین روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو وزش باد شدید در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود که موجب خیزش گردوخاک در این مناطق خصوصاً در زابل و خوزستان خواهد شد و کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

از فردا شب غرب خلیج‌فارس و روزهای جمعه و شنبه خلیج‌فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد.

آسمان تهران دو روز آینده صاف همراه با وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در دو روز آینده در تهران ۳۸ و ۲۲ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر و همدان با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر، خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۱ خردادماه سال جاری ۱۵۹.۹ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۷.۳ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۲۲.۹ درصد کمتر از سال گذشته است. 

میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۸.۳ میلیمتر بوده است که بارش سال جاری ۲۶.۷ درصد کمتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان در هفته سی‌‌و‌ششم سال زراعی متعلق به منطق تالش در استان گیلان به میزان ۶۴.۴میلیمتر است.