شناسهٔ خبر: 54375 - سرویس استان‌ها

توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان صورت گرفت؛

به‌روزرسانی دو هزار عدد انواع تابلو و علائم در راه‌های لرستان

تابلو در سال ۹۶ بیش از دو هزار و ۶۴۵عدد تابلو و علائم اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی در راه‌های لرستان نصب و به‌روزرسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان، حبیب جمشیدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: در سال گذشته یکهزار و ۴۰۵ عدد تابلو و علائم اخطاری؛ یکهزار و ۱۴۶ تابلو انتظامی و ۹۴ عدد تابلو و علائم اطلاعاتی در راه‌های استان نصب و به‌روزرسانی گردید.

وی اظهار کرد: اجرای روکش آسفالت در سطح ۱۷۳کیلومتر از راه‌های استان با استفاده از ۳۰۵هزار تن آسفالت، اصلاح شیب شیروانی به‌طول ۳۶۰کیلومتر، شانه‌سازی آسفالتی به‌طول ۱۰کیلومتر و لکه‌گیری آسفالت در سطح ۱۹۶هزار مترمربع، بخشی از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در سال ۹۶ بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: طی سال گذشته یکهزار و ۷۰۵ پرونده تجاوز به حریم راه در استان بررسی و از این تعداد ۸۳۶ فقره منجر به صدور رای شده است.

وی احداث و به‌روزرسانی روشنایی ۱۰محور مواصلاتی استان، اجرای۷.۴۲ کیلومتر گاردریل، ۲.۳۸۴ کیلومتر نیوجرسی، نصب سه هزار و ۸۶۱ عدد استوانه ایمنی، خط کشی یکهزار و ۱۹۵ کیلومتر راه بین‌شهری و  ۷۹۹ کیلومتر راه روستایی، نصب ۱۵ هزار و ۵۳۲ عدد علائم ایمنی مسیرنما؛ یکهزار و ۷۵۹ عدد جان‌پناه و سه هزار و ۸۶۷ عدد فلش قرمز، ۳۸ عدد چراغ چشمک‌زن، ۱۷هزار و ۶۳۷ چشم‌گربه‌ای و دو هزار و ۷۸۵ سرعت‌کاه را به عنوان گوشه‌هایی از سایر اقدامات معاونت راهداری عنوان کرد.