شناسهٔ خبر: 54411 - سرویس استان‌ها

صبوری مطرح کرد؛

تاکید بر خرید و مصرف کالاهای ایرانی در پروژه‌های عمرانی استان قم

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در راستای حمایت از کالای ایرانی و توسعه اقتصاد کشور می‌بایست در پروژه‌های عمرانی استان از کالای ایرانی باکیفیت استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری طی نامه ابلاغی، از پیمانکاران و مشاوران این اداره کل خواست در کلیه پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی استان در صورت وجود کالا و اقلام داخلی به‌هیچ‌وجه کالای خارجی خریداری و استفاده نشود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۷ تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: بهترین راه برای رونق تولید، افزایش اشتغال و عمران کشور، حمایت از کالای ایرانی است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سطح استان پروژه تعریف‌شده و در حال اجرا داریم مدیران و معاونین این اداره کل در سال جاری نسبت به استفاده از کالای باکیفیت داخلی در اجرای پروژه‌های عمرانی نظارت و سرکشی لازم را داشته باشند.

صبوری تصریح کرد: کلیه پیمانکاران و مشاوران این اداره کل می‌بایست در زمان خرید اقلام و کالا، استانداردهای کالای باکیفیت را مدنظر و ملحوظ دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: پیمانکاران و مشاوران موظفند اطلاعات و اسناد خرید کالا و مصالح مانند نام کالا، تاریخ خرید کالا، قیمت خرید، نام شرکت تولیدکننده، کشور سازنده، مبادی ورودی و ... را به همراه صورت وضعیت به این اداره کل گزارش دهند.