شناسهٔ خبر: 54414 - سرویس استان‌ها

دست نشان خبر داد:

سامانه جامع استعلام کارت هوشمند و مجتمع‌های خدماتی- رفاهی راه‌اندازی شد

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از راه‌اندازی سامانه جامع استعلام کارت هوشمند و مجتمع‌های خدماتی- رفاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایرج دست‌نشان گفت: سامانه جامع اطلاع‌رسانی استعلام کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر و ثبت درخواست متقاضیان سرمایه‌گذاری مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای راه‌اندازی شد.

به گفته وی متقاضیان می‌توانند جهت آگاهی از اطلاعات موردنیاز در این دو بخش به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، زیر بخش کارت هوشمند و یا نشانی www.smartcard.rmto.ir مراجعه کنند.

دست نشان افزود: در صفحه اصلی این سامانه منوی راهنمای کاربران کارت هوشمند قرار دارد که شامل اطلاعاتی از قبیل مراکز ورود اطلاعات کارت هوشمند در استان‌های مختلف، مبالغ تعرفه، دوره‌های آموزشی مورد نیاز، آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و غیره جهت بهره‌برداری و آگاهی است. همچنین متقاضیان سرمایه‌گذاری در احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی جهت اخذ موافقت اصولی نیز می‌توانند در این درگاه الکترونیکی برای ثبت درخواست خود اقدام نموده و پس از ثبت درخواست، ادارات کل استان‌ها  آن را  بررسی و نتیجه را به سرمایه‌گذاران اعلام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: ۹ هزار و ۱۵۴ نفر راننده در بخش کالا و مسافر در استان زنجان کارت هوشمند فعال دارند.