شناسهٔ خبر: 54448 - سرویس استان‌ها

با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد:

معارفه مدیر جدید پایانه مرزی باجگیران

مراسم مراسم تکریم و معارفه مدیر پایانه مرزی باجگیران در محل این پایانه مرزی و با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، جواد وحدتی فرد معاون حمل‌ونقل این اداره کل در این مراسم ضمن انتقاد از رفتار دولت ترکمنستان برای مرز باجگیران افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جهان امروزه علیرغم وجود جنگ‌های نیابتی در دنیا، آن چیزی که مشخص‌تر از همه خودنمایی می‌کند، جنگ اقتصادی در دنیا است، در این جنگ هر کسی که با هوشمندی بیشتری فرصت‌های بهتری را برای بخش‌های اقتصادی خود فراهم کنند، تبعا قدرت مانور بیشتری هم خواهد داشت.

وحدتی فرد به عوامل مؤثر برای پیروزی در این جنگ اشاره کرد و گفت: کشور ما در چهارراه جهانی قرار گرفته ولی با این وجود باید دانست این فرصت‌ها همیشگی نیست و باید زمان را غنیمت دانست.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های تقدیسی مدیر سابق پایانه مرزی از تجربه مهندس رضایی به نیکی یاد کرد و اظهار امیدواری کرد تا ایشان نیز در دوران تصدی مدیریت مرز موفق باشند.

در ادامه این مراسم نیز بخشدار باجگیران به ارائه صحبت‌های خود پرداخت. ابوالقاسم جوادی، با تقدیر از فعالیت رحیم تقدیسی در دوران مسئولیتش در منطقه مرزی باجگیران بیان کرد: لازم است مدیران جدیدی که به این منطقه می‌آیند واقعاً نگران وضعیت مرزنشینان باشند و با همکاری سایر مسئولان این منطقه فقط دغدغه رشد، شکوفایی و توسعه پایدار منطقه باشد.

بخشدار باجگیران ادامه داد: ما در این منطقه به دور از هر گونه تنش و بروکراسی‌های مرسوم به دنبال رشد و ترقی اقتصاد و معیشت مردم منطقه و مرزنشینان بودیم، چرا که اگر همین تعداد مرزنشینی که در این محدوده ساکن هستند نیز از اینجا بروند، ما مرزی خالی خواهیم داشت.

محمدمهدی رضایی نیز که به عنوان سرپرست جدید پایانه مرزی باجگیران منصوب شده بود، در این جلسه ابراز امیدواری کرد که بتوان با ادامه تعامل مسئولان و نهادهای فعال در منطقه باجگیران، بتواند روند مثبتی را پیش بگیرد.

همچنین رحیم تقدیسی مدیر سابق پایانهٔ مرزی باجگیران نیز در مراسم تکریم خود به ارائه چندی از آمار و اقدام ثبت شده و همچنین اقدامات صورت گرفته در بازه سال‌های مدیریت خود (۱۳۹۳-۱۳۹۷) در پایانه مرزی باجگیران و نمایندگی حمل‌ونقل شهرستان قوچان پرداخت و گفت: از سال ۹۳ تاکنون بالغ بر ۸ میلیارد ریال پروژه فقط در پایانه مرزی باجگیران به اجرا در آمده است که از این بین می‌توان به جهیز و آماده‌سازی سالن مسافربری خروجی و نرده‌کشی دیوار سنگی محوطه پایانه مرزی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

وی در اداره به آمار تردد مسافران از پایانه مرزی باجگیران اشاره کرد و افزود: این آمار در سال ۱۳۹۳ در هر روز به صورت میانگین ۴۵۶ نفر بوده است که متأسفانه به علت نوع روابط و برخورد دولت ترکمنستان روند کاهشی را پیش گرفت، به صورتی که این آمار در سال ۱۳۹۵ به میانگین روزانه ۱۴۷ نفر مسافر نیز رسید، اما از آن سال به واسطه اقدامات صورت گرفته مجدد این روند رو به رشد شد و در سال ۱۳۹۶ به میانگین روزانه ۲۳۶ نفر و در دو ماه ابتدایی سال جاری به میانگین روزانه ۲۵۷ نفر تردد مسافر رسیده است.