شناسهٔ خبر: 54467 - سرویس استان‌ها

میرجعفریان مطرح کرد؛

برگزاری اولین جلسه شورای امور راه و شهرسازی استان ایلام/ احیای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی پیگیری می‌شود

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در اولین جلسه شورای امور راه و شهرسازی استان ایلام، احیای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موارد دیگری در خصوص راه‌های استان پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در اولین جلسه شورای امور راه و شهرسازی استان ایلام که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران اعضای این شورا در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، ضمن ابلاغ دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در این خصوص و اعلام شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی در این شورا، نسبت به تشکیل ستاد بحران در این راستا تأکید شد.

احیای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، مقاوم‌سازی مساکن روستایی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرودگاه ایلام، ایمن‌سازی محورهای ارتباطی و استفاده از آیین‌نامه‌های هواشناسی و اقلیمی در ساخت‌وسازها جهت توسعه پایدار موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: استان ایلام از ابعاد مختلف ظرفیت لازم برای توسعه را دارا است و در این مقوله نقش راه و شهرسازی بسیار مهم و تأثیرگذار است و در چند سال اخیر خوشبختانه عملیات اجرایی بیش از ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه آغاز گردیده و سال قبل شاهد بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان بودیم که در نوع خود کم‌نظیر است و افزون بر آن راه‌ها اصلی، حفاری تونل‌های عظیم و ساخت و بهسازی راه‌های روستایی نیز به‌خوبی در حال پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مسکن نیز با تأکیدات رئیس‌جمهور محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی هدف ساماندهی بافت‌های فرسوده و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی است با در نظر گرفتن شرایط بومی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی که در این زمینه می‌بایست اطلاع‌رسانی همه‌جانبه صورت گیرد.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های مختلف عضو شورای راه و شهرسازی نکته نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات مختلف مربوط به حوزه کاری خود را مطرح کردند.