شناسهٔ خبر: 5448 - سرویس استان‌ها

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان برای استقبال از مسافران نوروزی / نصب ۵۰ بنر با مفاهیم ایمنی و فرهنگ‌سازی در محورهای اصلی

سفرهای نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از نصب ۵۰ بنر با مفاهیم ایمنی و فرهنگ‌سازی در این استان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

محمد رودباری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان برای استقبال از مسافران نوروزی اظهار کرد: از اوائل اسفند سال ۹۳ با استفاده از تمام امکاناتی که در اختیار داریم تسریع و پاکسازی حریم راه‌ها به ویژه مسیرهای شریانی و شانه راه‌ها آغاز شد؛ همچنین تمام محورهای اصلی که ترافیک نوروزی در آن دیده می‌شود لکه‌گیری و مرمت شد.

وی ادامه داد: همچنین دو اکیپ خط‌کشی از ۱۵ روز گذشته نسبت به احیای خط‌کشی راه‌های استان همدان اقدام کردند، همچنین تابلوها و علائم در مسیرهای پرتردد صورت گرفت و نقاط پرحادثه آشکار شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، رنگ‌آمیزی سرعت کاه‌ها نیز در این مسیر انجام و برای تعطیلات نوروزی ۵۰ بنر با مفاهیم ایمنی‌سازی و فرهنگ‌سازی در محورهای شریانی نصب شد.

رودباری با بیان اینکه پنج اکیپ مکانیک سیار برای خدمات‌رسانی به وسایل نقلیه‌ای که دچار نقص فنی می‌شوند آماده شده و علاوه بر این ۱۸ اکیپ گشت راهداری و ۱۸ اکیپ تعمیرات برای گشت‌زنی هم آماده خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از استقرار ۲۴ پایگاه راهداری برای ارائه امکانات به مسافران نوروزی در ایام تعطیلات خبر داد و افزود: متناسب با نیازهای سطح جاده نمک پاشی و برف روبی هم در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در صورتیکه مردم با مشکلی مواجه شوند می‌توانند با مرکز مدیریت راه‌ها که ۲۴ ساعته است تماس حاصل کنند. همچنین شماره ۱۴۱ و ۰۸۱- ۳۲۵۶۹۲۰۰ برای پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌ها در ایام نوروز فعال خواهد بود./