شناسهٔ خبر: 54510 - سرویس مسکن و شهرسازی

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت جوی:

وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در نیمه شرقی و جنوب غرب کشور/ مواج بودن سواحل شمالی و جنوبی تا چهارشنبه/ رگبار باران در اکثر مناطق کشور

آب و هوا براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و همچنین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، بارش رگبار باران همراه با وزش باد را طی امروز بعدازظهر در اکثر نقاط کشور شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و همچنین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، بارش رگبار باران همراه با وزش باد را امروز بعدازظهر در برخی نقاط شمال غرب کشور، آذربایجان غربی، شرقی، شهرهای جنوب اردبیل، ارتفاعات زنجان، البرز، قزوین، تهران و بخش‌های شمالی استان سمنان به همراه شمال همدان و شمال مرکزی به صورت پراکنده شاهد خواهیم بود و این پدیده بخش‌هایی از گیلان و مازندران را هم در بر خواهد گرفت.

براین اساس و براساس بررسی‌های صورت گرفته این پیش‌بینی وجود دارد که از اواخر امشب بر شدت بارش باران‌ها در مناطق ذکر شده افزوده شده و شاهد شدت یافتن آن باشیم.

برای روز سه‌شنبه بارش در شمال‌شرق و شرق به صورت پراکنده و خفیف بوده ولی هم‌چنان در شمال‌غرب، برخی نقاط غرب، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که این پدیده به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم در بر می‌گیرد.

برای روز چهارشنبه و براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از میزان بارش در این مناطق کاسته شده اما این احتمال وجود دارد که در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور به صورت پراکنده بارش‌ها ادامه پیدا کند.

از روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق و جنوب‌غرب در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی شد که در ادامه این پدیده تا سه‌شنبه این مساله ادامه‌ پیدا کرده و در برخی از این مناطق شاهد پدیده گرد و خاک خواهیم بود که در همین خصوص کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم و شرق اصفهان وزش باد شدید گاهی گرد و خاک هم پیش‌بینی می‌شود.

در همین خصوص امروز و فردا دوشنبه و سه شنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود و ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو و نیم متر پیش بینی می شود.  

همچنین از بعدازظهر روز سه شنبه و روز چهارشنبه، دریای خزر بویژه مناطق شرقی آن، به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود و  ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر برآورد می شود. از اینرو توصیه می شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

آسمان پایتخت هم امروز با تجربه بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر از بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاها با بارش رگبار و وزش باد خواهد بود.

پیش‌بینی سه روز هوای استان‌های مختلف کشور را اینجا می توانید مشاهد کنید.