شناسهٔ خبر: 54525 - سرویس هوایی

مدیر فرودگاه شاهرود خبر داد:

افزایش دوبرابری ظرفیت فرودگاه شاهرود

فرودگاه شاهرود مدير فرودگاه شاهرود با اشاره به پيشرفت مطلوب طرح توسعه ترمينال اين فرودگاه، به دو برابر شدن ظرفيت فعلی آن پس از بهره برداری از اين پروژه تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مرتضي حميدپور با اعلام اين خبر عنوان كرد: اكنون مساحت ترمينال فرودگاه ۱۷۰۰ متر مربع است كه با اختصاص مبلغ هفت ميليارد تومان از اعتبارات شركت فرودگاهها و ناوبری هوايی ايران، تا پايان امسال به ۳۴۰۰ متر مربع میرسد. تاكنون سازه فلزی نصب شده و عمليات سقفزنی در حال اجراست.

وي با بيان اينكه عمليات توسعه و تطويل باند فرودگاه نيز با ۱۶ ميليارد تومان اعتبار درحال انجام است، ادامه داد: از ۳۱ خرداد مسيرهای هوايی ورودی خروجی استاندارد بر اساس VOR فعال میشوند.

مدير فرودگاه شاهرود همچنين با اشاره به تصويب طرح اضطراری مديريت بحران  فرودگاه افزود: اولين مانور طرح اضطراری فرودگاه شاهرود شهريور امسال برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: در راستاي ارتقاي كيفيت خدمترسانی به مسافران، اخيرا اتاقهای مادر و كودك، تشريفات و همچنین ميز خدمت را راه اندازی كردهايم. همچنين ۸۰ موقعيت پاركينگ مسقف استاندارد و به روز را احداث كرده ايم.

مدير فرودگاه شاهرود با بيان اينكه عمليات اصلاح شبكه روشنايی بلوار ورودي فرودگاه و ساماندهی و تجهيز فرودگاه به ۴۰ دوربين امنيتی انجام شده است، افزود: پيگير مستندسازي املاك و اراضي فرودگاه هستيم و در آينده نزديك اراضي داراي سند فرودگاه از ۵۰۰ هکتار به ۷۲۱ هكتار مي رسد.

وي با اشاره به افزايش ۱۰۰ درصدي تعداد پروازهاي فرودگاه شاهرود در يك سال اخير گفت: فرودگاه شاهرود توانسته از رتبه ۴۶ به جايگاه ۳۲ كشوری برسد.

حميدپور افزود: در حال انعقاد تفاهمنامه براي راه اندازی پروازهاي عسلويه و كيش از فرودگاه شاهرود هستيم.