شناسهٔ خبر: 54532 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تاکید کرد؛

لزوم در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی و بحران آب در طرح‌های بالا دستی و تعریف پروژه‌ها

مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به بحران آب در کشور گفت: موضوع تغیرات اقلیمی و کمبود آب را باید در همه ی طرح های بالا دستی و پروژه های عمرانی لحاظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،مسعود حق لطفی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان که با حضور اعضای جلسه برگزار شد؛ گفت: این جلسات با هدف هم افزایی، هماهنگی و بهره گیری از همه ظرفیت های دستگاه های تابع وزارت راه و شهرسازی برگزاری می شود.

وی در ادامه افزود: این موضوع را در کمیسیون ماده ۵، کارگروه زیربنایی و شهرسازی و همچین سایر مراجع تصمیم گیری در اداره کل و استان طرح کرده و از همه ظرفیت ها برای پیشگیری از وخیم تر شدن وضعیت بکار خواهیم گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی را از پاک ترین و ایمن ترین گزینه های حمل و قلی ذکر کرد و تاکید کرد: با توجه به دو خطه شدن راه آهن تهران – قزوین –زنجان و همچنین راه ادازی قطار قزوین – رشت می توانیم شاهد استفاده بیشتر از این سیستم حمل و قل باشیم که نتایج خوبی را در بسیاری از بخش ها به دنبال خواهد داشت.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با اشاره به کاهش استقبال از حمل و نقل عمومی در سال گذشته، خاطر نشان کرد: دلایل و مشکلات مربوط به این حوزه باید به صورت جدی بررسی تا بتوان با افزایش بهره گیری از حمل و نقل عمومی گامی مثبت برای حرکت به سوی توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و سرمایه های کشور برداشت.

حق لطفی در خصوص اتلاف انرژی در ساختمان ها خاطر نشان کرد: ۵۴ درصد از اتلاف انرژی در ساختمان ها صورت میگیرد که علاوه بر این که به محیط زیست آسیب جدی وارد میکند هزینه بالایی دربرخواهد داشت که با رعایت جدی تر مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان تا حد بسیار زیادی میتوان این مشکل را حل کرد.

حق لطفی تصریح کرد: عمده مسافران قزوین در شمال شهر قرار دارند اما وجود پایانه مسافربری در جنوب شهر موجب شده تا رغبت برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی کاهش یابد ازاین‌رو بهتر است برای ایجاد پایانه های جدید در شمال شهر اقدامات لازم انجام شود.

وی در پایان افزود: ۷۵ درصد از جمعیت استان در شعاع ۱۵ کیلومتری مرکز استان ساکن هستند که این موضوع تمهیداتی را حوزه پدافند غیر عامل استان به وجود خواهد آورد و ضرورت دارد که با برنامه ریزی آن را مدیریت کرد.