شناسهٔ خبر: 54534 - سرویس استان‌ها

در پی رانش جاده:

برقراری تردد از طریق مسیر فرعی آزادشهر– شاهرود

جاده آزادشهر-شاهرود معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: تردد خودروها در مسیر آزادشهر به شاهرود در کیلومتر ۱۳.۵ این جاده که دوشنبه دچار رانش شد، از طریق ایجاد مسیر فرعی برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، عادل مصدقی گفت: گروه‌های راهداری پس از دریافت گزارش رانش زمین در این مسیر در محل مستقر و عملیات خاک‌برداری از سمت کوه برای بازگشایی راه موقت انجام شد.

وی با بیان اینکه مشکلی در تردد خودروها از طریق مسیر فرعی وجود ندارد، گفت: ضمن هماهنگی با دستگاه‌ها از جمله پلیس‌راه و جمعیت هلال‌احمر برای حضور در محل، تابلوهای هشدار و راهنما نیز نصب شده است.

مصدقی بدون اشاره به دلیل این رانش اضافه کرد: رانش زمین در این نقطه از محور آزادشهر به شاهرود به طول ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر و فرونشست آن بین سه تا چهار متر است.

وی همچنین به نشست اضطراری مدیریت بحران در فرمانداری آزادشهر با حضور مدیران دستگاه مرتبط استانی اشاره کرد و افزود: بازسازی موقت مسیر و پیگیری برنامه میان‌مدت بازسازی پس از کار مطالعاتی از طریق مشاور اجرای پروژه شاهرود به شمال (شاهرود- آزادشهر) از مصوبه‌های این نشست است.

مسیر آزادشهر – شاهرود (گلستان - سمنان) از جاده‌های کوهستانی گلستان به شمار می‌رود که در شرق استان واقع است.