شناسهٔ خبر: 54568 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، مسعود مالکی افزود: قبل از پیروزی انقلاب در استان هیچ بزرگراهی وجود نداشت، اما می‌توان گفت که پس از آن ۲۶۴ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد و در حال بهره‌برداری است که عمده آن طی سال‌های اخیر انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اظهار کرد: در تکمیل پروژه‌های جاده‌ای استان و افزایش بزرگراه‌ها مشکلی غیر از مشکلات مالی وجود ندارد و فقط محدودیت اعتباری سبب شده روند تکمیل پروژه‌ها به کندی پیش رود، زیرا اعتبارات لازم برای طرح‌های جاده‌ای استان از محل منابع ملی و دولتی تأمین می‌شود و مبلغ اختصاص یافته به اندازه کافی نیست.

وی بیان کرد: باید راهکاری برای تخصیص اعتبارهای لازم اتخاذ شود. با توجه به شرایط محورهای مواصلاتی استان و میزان تردد خودروها به ویژه در مسیرهای شمال استان و در مسیر منتهی به چابهار نیاز است برای تکمیل بزرگراه‌های در دست احداث استان، راهکاری مناسب اتخاذ شود زیرا خانواده‌های بسیاری در حوادث رانندگی داغدار شده‌اند که اغلب این حوادث در محورهای شمال استان و مسیرهای خاش، ایرانشهر و سراوان بوده است، در حالی که اگر این مسیرها به بزرگراه تبدیل شود حوادث رخ به رخ رقم نمی‌خورد و قسمتی زیادی از هزینه‌های مورد نیاز از محل خسارت‌های حوادث جاده‌ای قابل جبران است.