شناسهٔ خبر: 5458 - سرویس بنادر و دریانوردی

برگزاری مانور اطفای حریق در بندر امیرآباد/ مدیرکل بندر امیرآباد: برای رسیدن به طرح جامع بندر تلاش می‌کنیم

علی خدمتگزار آخرین جلسه شورای اداری بندر امیرآباد با حضور مسئولان و اعضای شورای اداری در سال ۱۳۹۳ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، علی خدمتگزار در آخرین جلسه شورای اداری بندر امیرآباد در سال ۱۳۹۳ در سخنانی با اشاره به دستاوردهای بندر امیرآباد در تمامی زمینه‌ها از تلاش و کوشش تمامی همکاران در طول سال جاری تشکر کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تاکید بر اینکه رسیدن به طرح جامع بندر یکی از اهداف اصلی ما است، ارتقاء شاخص ها و نرم های عملیاتی در سال ۹۳ را یکی از دستاوردهای مهم در جهت رسیدن به این هدف یاد کرد.

وی با اشاره به رشد ۴ درصدی ورود شناور به بندر امیرآباد در سال جاری از ورود و خروج ۸۰۶ فروند شناور از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان ۳ میلیون و ۵۶۳ هزار تن کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد که رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

خدمتگزار در ادامه این نشست از آغاز ترانزیت سوخت در سال جاری پس از ۳ سال به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مجموعه بندر امیر آباد اشاره کرد و گفت: با  آغاز ترانزیت سوخت در ۲ ماهه پایانی سال تا کنون شاهد ترانزیت میزان ۲۹ هزار و ۶۰۸ تن در بندر امیر آباد بودیم.

وی همچنین به اهمیت بحث سرمایه گذاری در بندر اشاره کرد و گفت: با تلاشها و پیگیریهای صورتگرفته در نیمه دوم سال جاری شاهد جذب میزان ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث سیلو و مخازن نفتی و کارخانه سیمان بودیم.

مدیرکل بندر امیرآباد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص بندر امیرآباد در بنادر شمالی کشور بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل چند وجهی است که در سال جاری با توافقات و هماهنگی های صورت گرفته این بحث نیز در بندر امیرآباد رشد چشمگیر داشته و از ابتدای امسال تا کنون شاهد رشد ۲۱ درصدی حمل ریلی بودیم.

برگزاری مانور اطفای حریق تانکر در حال تخلیه بنزین در بندر امیرآباد

خدمتگزار ادامه داد: در راستای ایجاد هماهنگی بیشتر بین واحدهای بندری، دریایی و شرکت‌های مستقر در سطح بندر در زمان بحران و همچنین ارتقای توان عملیاتی پرسنل آتش نشانی مانور عملیاتی اطفای حریق تانکر حامل بنزین در ترمینال نفتی اسکله ۹ بندر امیرآباد برگزار شد.

وی به ارتقاء ایمنی به عنوان یکی از شاخص های مهم در بنادر اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز مجدد ترانزیت سوخت از بندر امیرآباد در سال جاری  و لزوم آمادگی و هماهنگی بیشتر این مانور با همکاری معاونت امور بندری، واحد دریایی، گارد و انتظامات، حراست، واحد تاسیسات، مرکز HSE، شرکت‌های کارگزار تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به اینکه بندر امیرآباد با بهره‌گیری از کلیه تجهیزات آمادگی کامل برای تخلیه و بارگیری انواع کالا را دارد، از پهلوگیری کشتی‌های حامل انواع سوخت به ویژه بنزین جهت ترانزیت از این بندر به سایر کشورها خبر داد و گفت: ايجاد بستري ايمن و آرام براي صاحبان كالا یکی از اولویتهای ما در بندر امیر آباد است که برگزاری مانورهایی از این دست گامی اساسی در جهت رسیدن به این مهم است.

امضاء قرارداد ساخت مخازن نگهداری مواد نفتی در بندر امیرآباد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در حاشیه نشست امضای قرارداد ساخت مخازن نگهداری مواد نفتی در این بندر اعلام کرد: این قرارداد در زمینه ساخت مخازن نفتی با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومانی بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: این مخازن در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع احداث می شود و قابلیت نگهداری سالانه 288 هزار متر مربع انواع مشتقات نفتی را داراست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به اینکه این قرارداد سرمایه گذاری به صورت BOT  (بلند مدت) بوده از آغاز ساخت این مخازن در اوایل سال آینده خبر داد و گفت : مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته این مخازن تا اواخر سال 95 به بهره برداری می رسد.

خدمتگزار با اشاره به حجم چشمگیر ترانزیت مواد نفتی از بندر امیر آباد از نیاز کشورهای همسایه به سوخت به عنوان فرصتی در جهت بهره گیری از پتانسیلهای بندر امیر آباد خبر داد./