شناسهٔ خبر: 54597 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:

تمام محورهای مازندران آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی است/ راه‌اندازی گشت حمل و نقل برای اولین بار

جاده چالوس معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: تدابیر لازم جهت سفرهای تابستانی اندیشیده شده و تمام محورهای مواصلاتی استان آماده سرویس‌دهی به مسافران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در خصوص اقدامات صورت گرفته در این اداره بابت سفرهای تابستانی اظهار داشت: به جز جلسات با مجموعه‌های ذی‌ربط در این مدت در مجموعه خود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با شرکت‌های مسافربری جلساتی برگزار گرد که در آنها بحث نظارت بود.

وی افزود: بحث کنترل صورت وضعیت اتوبوس‌ها، مدیران فنی و دیگر موارد از جمله مباحثی بود که در مورد آن‌ها صحبت و تصمیم‌گیری شد. به خصوص این مباحث در مورد اتوبوس‌ها و حساسیت‌ها در این زمینه بود که بحث نظارتی با قدرت بالایی انجام بگیرد تا در بخش جابه‌جایی مسافر رانندگان و اتوبوس‌ها با گرفتن تاییدیه‌های لازم مشکل آنچنانی نداشته باشند. در همین زمینه یک اطلاع‌رسانی هم به مسافران خواهیم داشت تا در صورت هرگونه تخطی راننده از قانون بتوانند با دادن یک پیامک ما را مطلع و سریع نسبت به حل مشکل اقدام کنیم.

معاون حمل و نقل جاده‌ای راهداری استان مازندران با اشاره به اینکه جلسات این اداره کل به صورت اتوماتیک‌وار درخصوص سفرهای تابستانی در حال انجام است، گفت: درخصوص امنیت جاده‌ها هماهنگی‌ها بابت ممنوعیت‌های جاده‌ای صورت گرفته و در سه محور ما یعنی کندوان، فیروزکوه و هراز با جدیت بحث تردد وسایل نقلیه سنگین تحت نظارت قرار دارد که این موارد به صورت مستمر در همه مقاطع فصل تابستان با همکاری راهور و همراهی و اطلاع‌رسانی آن‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: بابت همین موضوع برای اولین بار با تشکیل کارگروهی شامل فرمانداری، راهور، پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گشت حمل و نقل برای اولین بار در استان راه‌اندازی شد. این گشت درون‌شهری خواهد بود که یکی از کارهای اصلی آن نظارت بر ترمینال‌هاست تا از بروز هرگونه تخلف رانندگان فاقد صلاحیت جلوگیری کرده و کاملا رانندگان واجد شرایط به سرویس‌دهی بپردازند.

نصیری ادامه داد: در خصوص محورهای مواصلاتی خارج از استان هم گشت‌های نامحسوس را با همکاری پلیس راه داریم که کاملا از جاده‌ها مراقبت به عمل می‌آورند. یکی از این مراقبت‌ها حضور در اتوبوس‌هاست که با چک کردن بلیت مسافران و پرسش و پاسخ از آنها در مورد عملکرد راننده است تا میزان رضایتمندی را با گرفتن مصاحبه جویا شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در ادامه با اشاره به نظارت بر جاده‌های استان توسط دوربین‌های مختلف برای بالا بردن امنیت جاده‌ها اظهار داشت: در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان ما چند نوع دوربین را برای نظارت هرچه بهتر در اختیار داریم. یکسری از دوربین‌های ما که دوربین‌های کنترل ترافیک است که توسط اداره راهداری استان، اورژانس و همچنین پلیس راه بر جاده‌ها نظارت صورت می‌گیرد تا در صورت نیاز اقدام به سرویس‌دهی کنند.

وی افزود: دوربین‌های دیگر ما همان دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای است که در کل محورهای مواصلاتی استان تعبیه شده‌اند و در غرب مازندران هم به صورت آزمایشی همه دوربین‌ها به صورت کنترل سرعت هستند.

این مقام مسئول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با تاکید براینکه تمام محورهای مواصلاتی استان آماده سرویس‌دهی به مسافران تابستانی است به دیگر اقدامات برای بالا بردن ایمنی جاده‌ها اشاره داشت و گفت: از طریق روسای ادارات راهداری نقاط حادثه‌خیز شناسایی و همه آنها برای برطرف شدن یا اصلاح اولویت‌بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما درخصوص استفاده از محورهای شمالی کشور در استان مازندران این است که در بخش حمل و نقل با توجه به افزایش استفاده از خودروهای شخصی شاهد رشدی همانند سال گذشته یا ۵ درصد افزایش باشیم. البته ما یک پیش‌بینی هم درخصوص ترددها داریم که گزارش آن گرفته شده و در اختیار سازمان گردشگری قرار خواهد گرفت.

نصیری با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای که دغدغه اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، تصریح کرد: در بحث کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای استان عملکرد خوبی داشتیم و تلاش‌مان این است که این روند را همچنان ادامه دهیم اما بحث اصلی در این اتفاق فرهنگ‌سازی هموطنان‌مان است که امیدوارم سازمان های مربوطه و به خصوص صداوسیما با جدیت بیشتر به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: البته خوشبختانه درخصوص این مساله هموطنان عزیز با ما همکاری لازم دارند و در شناسایی نقاط حادثه‌خیز در فضای مجازی و از طریق دیگر موارد ارتباطی به خوبی اطلاع‌رسانی می‌شود تا همکاران ما با حضور در این نقاط به رفع یا آشکارسازی آن اقدام کنند. گره‌های ترافیکی را هم شناسایی و در اختیار راهور و پلیس راه گذاشته‌ایم تا با کنترل بیشتر مسافران تابستانی سفر خوبی در محورهای استان داشته باشند. همچنین مجتمع‌های خدماتی در طول مسیرها و محورهای استان مازندران به طور کامل با پیگیری‌های صورت گرفته آماده سرویس‌دهی مناسب به هموطنان عزیز هستند.