شناسهٔ خبر: 54715 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد:

اعطای وام ۸۰ درصدی جهت نوسازی ناوگان باری

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از اعطای وام ۸۰ درصدی قیمت خودرو به رانندگان جهت نوسازی ناوگان باری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان گفت: با توجه به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده کامیون‌ها و کشنده‌ها با سن بالاتر از ۳۵ سال نرخ نوسازی ناوگان با اعطای تسهیلاتی برابر ۸۰ درصد از قیمت خودرو اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: در این طرح کلیه اقدامات نوسازی از جمله اسقاط خودروی فرسوده، تولید خودرو، تأمین منابع مالی به منظور اعطای تسهیلات به متقاضیان شرکت در طرح و تحویل خودرو بر عهده سرمایه‌گذار (شرکت تولیدکننده خودرو) است.

وی تأکید کرد: ناوگان فرسوده‌ای که دارای کارت هوشمند از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و به استناد اطلاعات بارنامه‌های صادره در بانک‌های اطلاعاتی سازمان، کالا جابجا کرده و حداقل یک سال قبل از نوسازی در شبکه حمل‌ونقل عمومی کالا فعالیت داشته است، مشمول طرح است.

وی با بیان اینکه میزان ۸۵ درصد صرفه‌جویی سوخت سه ماه حدفاصل اسقاط ناوگان فرسوده و ابطال کارت سوخت تا جایگزینی ناوگان نو به عنوان پیش‌پرداخت به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: سقف پرداخت مبلغ صرفه‌جویی معادل قیمت خودرو است که طی حداکثر هفت سال بر اساس پیمایش از سوی شرکت ملی نفت ایران پرداخت خواهد شد.

به گفته دست‌نشان تسهیلات اعطا شده به متقاضیان توسط کارخانجات سازنده خودرو (سرمایه‌گذار) معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو تا سقف ۲ میلیارد و دویست میلیون ریال برای کامیون‌های بالای ۲۶ تن و تا سقف ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای کامیون‌های ۱۹ تا ۲۶ تن و تا سقف ۲ میلیارد ریال برای کامیون‌های ۱۰ تا ۱۸ تن با نرخ سود (در حال حاضر) ۹ درصد به متقاضیان شرکت در طرح تسهیلات پرداخت می‌شود و تاکنون ۹۹ دستگاه از ناوگان باری استان زنجان جهت نوسازی ثبت‌نام کرده و ۵۴ نفر از متقاضیان خودرو را دریافت کرده‌اند.