شناسهٔ خبر: 54767 - سرویس جاده‌ای

نفیسی خبر داد:

ترانزیت يك ميليون و ۵۹۵ هزار تن كالا از مرز‌های کشور طی دو‌ماه اول ۹۷

ترانزیت مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی بيش از يك ميليون و ۵۹۵ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زميني و آبي كشور در فروردين و ارديبهشت ماه سال جاري ترانزيت شد كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد افزايش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیركل دفتر ترانزیت و حمل ‌ونقل بین‌المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود: در پی اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تقویت كریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی با سازمان‌های ذیربط و برنامه‌ریزی و فعال نمودن مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با كشورهای منطقه، همچنین تعامل و همكاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی در كشور، طی مدت مذكور از مجموع كالاهای ترانزیت شده، ۵۴۷ هزار تن را مواد نفتی و یك میلیون و ۴۷هزار تن را مواد غیرنفتی تشكیل داده‌اند كه عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی كالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدكی‌، انواع پنبه، محصولات كشاورزی و مواد غذایی بوده است.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای كشور بندر شهید رجایی با ۴۵۹ هزار تن معادل ۲۸.۸  درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با  ۲۰.۷  درصد و بازرگان با ۹.۴  درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد كامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد كالا از مرزهای كشور طی مدت مذكور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون بوده است