شناسهٔ خبر: 54779 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

خنک شدن هوا با تقویت جریانات شمالی همراه با جوی آرام و پایدار/ وقوع پدیده گرد و خاک در استان‌های جنوبی و متلاطم بودن خلیج فارس

آب و هوا- هواشناسی بررسی نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از آن است که طی سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بررسی نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از آن است که طی سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را شاهد خواهیم بود و با تقویت جریانات شمالی در حاشیه دریای خزر به نظر می‌رسد روند نزولی کاهش دما تا ۴ درجه باعث خنکی هوا شود.

همچنین برای امروز در شمال آذربایجان شرقی و غربی، شرق مازندران، خراسان شمالی، دامنه‌های البرز و در استان‌های گلستان، شرق تهران، شمال سمنان شاهد افزایش ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود و می‌توان انتظار وزش بادهای شدید موقتی را هم داشت که این اتفاق در بعدازظهر رخ خواهد داد.  

در دو روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل با گردوخاک همراه است همچنین امروز به سبب ورزش باد شدید وقوع پدیده گردوخاک را در ایلام، خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس شاهد خواهیم بود که به این ترتیب شمال خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

تهران هم امروز آسمانی صاف تا کمی ابری را تجربه می‌کند که می‌توان وقوع وزش باد همراه با افزایش سرعت آن را انتظار داشت. دمای امروز پایتخت حداکثر ۳۴ درجه بود و فردا حداقل دما ۲۲ درجه پیش بینی شده است.

گرم ترین مراکز استان روز گذشته اهواز با ۴۶ درجه، یزد ۳۹، قم و بندرعباس ۳۸ درجه بالای صفر بودند و خنک‌ترین‌ها هم امروز همدان ۱۰ درجه بالای صفر بود که بعد از آن شهرکرد با ۱۱ درجه، زنجان ۱۲ درجه و اردبیل و ارومیه ۱۳ درجه خنک ترین استان‌های کشور بودند.