شناسهٔ خبر: 54784 - سرویس مسکن و شهرسازی

گفتگو درباره نسل‌های معماران معاصر ایران

پوستر نشست بحث، تبادل‌نظر و گفتگو درباره نسل‌های معماران معاصر ایران در برنامه گذر و درنگ؛ ملاقاتی دوباره با معماری ایران با سخنرانی محمدرضا حائری، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه گذر و درنگ؛ ملاقاتی دوباره با معماری ایران که در برنامه شماره ۴ خود گفتگو با محمدرضا حائری مازندرانی را در برنامه دارد در این گفتگو به بحث و تبادل نظر درباره نسل های معماران معاصر ایران می پردازد.

این برنامه روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در گالری Ag واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، پلاک ۴۳ برگزار می شود. همچنین، نمایش ویدئو گذر و درنگ بر اساس روایت و فیلم های آرشیوی دکتر علی اکبر صارمی از معماری ایران از دیگر برنامه هایی است که در این گفتگو به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است، محمدرضا حائری مازندرانی معمار، شهرساز و فارغ التحصیل از دانشگاه ملی ایران است. سابقه حرفه ای وی به چندین دهه می رسد و در حال حاضر به عنوان مسئول کارگاه معماری معاصر ایران و سردبیر مجله اندیشه ایرانشهر مشغول به کار است. معیارهای ساختن برای این معمار و شهرسازی توجه به سلامت سرزمین و پویایی زندگی مردمان ساکن در شش حوزه آبریز کشور هستند.

در پنج سال گذشته، نتیجه فعالیت های او و همکارانش به ثبت قنات های کاشان به عنوان میراث جهانی کشاورزی در سازمان خوار و بار جهانی و به دریافت جایزه برای معاصرسازی بادگیرهای قشم در مسابقه بین المللی What Design Can Do در سال ۲۰۱۷ منجر شد.