شناسهٔ خبر: 54805 - سرویس استان‌ها

از ابتدای سال تاکنون انجام شد:

آسفالت بیش از ۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان هرمزگان

آسفالت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هرمزگان، میرداد میردادی معاون راهداری اداره کل گفت: جاده فارغان به سمت احمدی به طول ۱۰ کیلومتر و جاده بندرلنگه به پارسیان به طول ۱۱ کیلومتر از مهمترین جاده‌های استان است که طرح روکش آسفالت در آن اجرا شده است.

میردادی افزود: قسمتی از محورهای مواصلاتی بیکا به دهگلکن، گچین به اسکله شهید رجایی، تازیان به هورمودر و پارسیان به بندرلنگه طرح روکش آسفالت در حال اجراست.

وی گفت: یکی از چالش‌های مسئولین عملیات ساخت و نگهداری راه‌ها، هزینه بالای اجرای روکش آسفالتی و به خصوص هزینه نگهداری مستمر آن‌هاست.

وی عنوان کرد: عمر مفید و قابل بهره‌برداری از روکش‌های آسفالتی نیز مسئله حائز اهمیتی است که به طور مستقیم بر بودجه و هزینه‌ای این بخش تأثیرگزار است که باید توجه بیشتری شود.

معاون راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هرمزگان نوید داد: به‌زودی روکش آسفالت محورهای میناب -بشاگرد جگدان –جاسک و بشاگرد –کرمان در شرق استان و همچنین محورهای بندرلنگه – پارسیان، بندرلنگه –بستک، بندرعباس – بندر خمیر و در شمال استان محور بندرعباس -حاجی‌آباد آغاز خواهد شد و هزینه نگهداری طبق استاندارد ۴ تا ۶ درصد هزینه ساخت محاسبه می‌گردد.

این مقام مسئول در پایان گفت: کلیه راه‌های روستایی و محورهای فرعی استان از اعتبارات استانی و کلیه راه‌های شریانی از اعتبارات ملی تأمین می‌گردد و سیاست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در سال جاری مبنی بر اجرای آسفالت‌های نوین است.