شناسهٔ خبر: 54807 - سرویس استان‌ها

استاندار مازندران خبر داد:

مذاکره با سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی به منظور توسعه متوازن استان مازندران/ تداوم روند تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های بندری، ریلی و حمل و نقل زمینی

محمد اسلامی استاندار مازندران ضمن حمایت از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در تکمیل و تجهیز بنادر شمالی کشور، گفت: تجهیز و تکمیل بندر، ایجاد قابلیت‌های حمل و نقل زمینی و ایجاد حمل و نقل ریلی و توسعه آن که شامل برقی‌کردن خطوط آهن بوده و تا اینچه‌برون هم خواهد رفت مجموعه اقدامات قابل تقدیر وزارت راه و شهرسازی در تکمیل کریدور شمال- جنوب است که در منطقه شمال کشور در حال انجام است.

محمد اسلامی استاندار مازندران درباره ارزیابی خود از مجموعه اقداماتی که در بنادر شمالی کشور انجام شده است به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در طی چهار سال گذشته نسبت به تکمیل و تجهیز بندر امیرآباد اقدام کرده است و با پشتیبانی‌هایی که طی سال‌های گذشته انجام شده بود، خط آهن به بندر امیر آباد متصل شد.

استاندار مازندران ادامه داد: مجموعه اقدامات انجام شده در استان سبب شده تا جاده‌های مواصلاتی به شریان‌های اصلی متصل شوند و اینکار با تاکیدی که مجموعه وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران داشت و متعهد کردن آنها در حال انجام است که با اینکار ظرفیت حمل و نقل افزایش یافته و سهولت در حمل و نقل نیز ایجاد خواهد شد که با اینکار عملا توسعه متوازن را شاهد خواهیم بود.

اسلامی افزود: در کنار این اقداماتِ سازمان بنادر و دریانوردی، دو خطه‌کردن و برقی‌کردن خط آهن تهران- شمال، توسط راه‌آهن در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است که در این رابطه نیز شاهد هستیم که قراردادها منعقد شده‌اند.

این مقام مسئول استانی خاطرنشان کرد: تجهیز و تکمیل بندر، ایجاد قابلیت‌های حمل و نقل زمینی و ایجاد حمل و نقل ریلی  و توسعه ریلی که شامل برقی‌کردن خطوط آهن بوده و تا اینچه‌برون هم خواهد رفت مجموعه اقدامات قابل تقدیر وزارت راه و شهرسازی در تکمیل کریدور شمال- جنوب است که در منطقه شمال کشور انجام شده است. همچنین برای تکمیل موارد فوق با یک تامین مالی کننده بین‌المللی به صورت مشترک در حال رایزنی و مذاکره هستیم.

وی همچنین در بیان مجموعه اقداماتی که استان مازندران در رابطه با سفرهای تابستانی در اسکان خودروها، اسکان مسافران، رونق گردشگری و ساماندهی به گردشگران، ایجاد شرایط مناسب برای حمل و نقل در جاده‌های درون و برون‌شهری استان در دستور کار دارد، گفت: سه اقدام به صورت موازی و به عنوان سیاست، رویکرد و به عنوان پروژه‌های مورد حمایت در دستور کار قرار دارد. از جمله آنها، پیگیری راه‌آهن سریع‌السیر برقی در حمل و نقل ریلی برای کاهش زمان سفر است. توسعه آزادراه‌ها و همچنین توسعه و تامین زیرساخت‌های گردشگری که شامل ایجاد مراکز اقامتی، سیاحتی و گردشگری است در دستور کار استان قرار دارد.

اسلامی از مذاکره با سرمایه گذاران داخلی و بین المللی برای تحقق سه هدف یاد شده خبر داد و گفت: برای توسعه استان در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم.