شناسهٔ خبر: 54815 - سرویس هوایی

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

۸۵ هزار زائر از ۱۹ فرودگاه به خانه خدا مشرف می‌شوند

حسین اسفندیاری قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌ها در همايش يک روزه سراسری فرودگاه‎های اعزام‎کننده حجاج، سفر حج را به سفری خاص تعبير کرد که فرودگاه‎ها يکی از مهمترين ارکان آن هستند و بايد در ارائه خدمت به حجاج توجه بسيار زيادی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری در این همایش كه امروز، ۲۹ خرداد، با حضور مديران ۱۹ فرودگاه فعال در عملیات اعزام حجاج به خانه خدا در ساختمان ستاد شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، گفت: امسال ۸۵ هزار ایرانی به خانه خدا مشرف خواهند شد و نسبت به سال گذشته تعدادی از فرودگاهها كاهش تعداد حجاج و تعدادی نیز افزایش خواهند داشت.

وی با اشاره به اینكه به طور معمول و طبق سالهای گذشته بیشترین اعزام حجاج در سه فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد و اصفهان انجام خواهد شد، گفت: اولین اعزام كاروان زائران خانه خدا از ۲۸ تیر آغاز خواهد شد و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت و پروازهای بازگشت آنها از ۳ تا ۲۴ شهریور انجام خواهد شد. به این ترتیب، عملیات اعزام در طول ۲۵ روز و عملیات بازگشت در طول ۲۲ روز انجام خواهد شد.

اسفندیاری با اشاره به اینكه در عملیات حج بر روی فرودگاهها حساسیت خاصی وجود دارد، گفت: تمامی اعزام حجاج ۸۵ هزار نفر است كه نسبت به كل اعزام و پذیرش مسافران در سال گذشته كه بیش از ۶۰ میلیون نفر بود، رقم بسیار كمی است اما موضوع این است كه این سفر شرایط خاصی دارد و برای بسیاری از افراد تنها یك بار در عمرشان رخ می دهد. بنابراین انتظار مردم از این سفر و امكانات فراهم شده برای آن به ویژه در فرودگاهها تفاوت دارد و آنها را مقایسه میكنند.

قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهها با اشاره به اینكه برای قضاوت درباره روند خدمت رسانی فرودگاههای در عملیات اعزام و پذیرش حجاج و انتخاب بهترین های آنها نیاز به تدوین شاخص ها و گردآوری داده براساس آنها است، گفت: اگر بخواهم درباره عملیات حج سال گذشته اظهار نظر كنم، میگویم كه با وجود شرایط خاص در روابط ایران و عربستان و تعطیلی یكساله این پروازها در سال ۹۵ و مبهم بودن وضعیت، فرودگاهها در كل خوب عمل كردند.

وی در پایان با اشاره به اینكه برخی نواقص موجود در فرودگاهها توسط دفتر كیفیت خدمات فرودگاهی و برخی دیگر نیز توسط ناظران گزارش شده است، گفت: با وجود كمبود امكانات در فرودگاهها و وجود برخی عقبماندگیهای تاریخی در توسعه آنها باید در مجموع، قدردان آنها بود و مورد تشویق قرارشان داد.

در ادامه این همایش حمیدرضا سیدی، معاون برنامهریزی نظارت و امور اقتصادی و سعید اكبری، معاون عملیات هوانوردی و رحمتاله فیروزیپور مدیركل حراست شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به بیان توضیحات و تذكراتی در مورد بحث بودجه و برنامهریزی، ایمنی و مسائل هوانوردی پرداختند.

گفتنی است در این جلسه مدیران كل فرودگاههای فعال در عملیات حج شامل مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، تبریز، كرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، كرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر و رشت حضور داشتند.

همایش یك روزه سراسری فرودگاههای اعزامكننده حجاج صبح امروز(سه شنبه، ۲۹ خردادماه) با حضور مدیران فرودگاه های اعزام و پذیرش کننده حج در ساختمان ستاد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد که تا عصر نیز ادامه دارد.