شناسهٔ خبر: 54841 - سرویس هوایی

به منظور بررسی استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در صنعت هوایی صورت گرفت:

برگزاری بيست و هشتمين جلسه گردهمايی معاونين فنی و عملياتی شرکت‌های هواپيمايی در سازمان هواپيمايی کشوری

جلسه هواپیمایی کشوری بيست و هشتمين جلسه گردهمايی معاونان فني و عملياتی شرکت هاي هواپيمايی به ميزبانی سازمان هواپيمايی کشوری و با حضور جمعی از مديران سازمان و شرکت های هواپيمايی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، مجید حسنلو معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری به بیان پاره ای از محورهای موضوع دستور جلسه پرداخت.

وی افزود: در این جلسه بر تجهیز ناوگان هوایی كشور به سامانه خط ارتباطی دیجیتال خلبان وكنترلر Controller Pilot Data Link Communication) CPDLC)  تاكید شد.

حسنلو تصریح كرد: با استفاده از این سامانه پیغام های بین خلبان و برج به صورت دیجیتال رد و بدل خواهد شد و همین امر منجر به كاهش حجم مكالمات و خطاهای احتمالی  در هنگام تماس خلبان با برج می شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری خاطرنشان كرد: از ژانویه سال ۲۰۲۰ استفاده از این سامانه در اروپا اجباری خواهد شد به همین منظور بدیهی است تمامی هواپیماهایی كه قصد تردد به اروپا را داشته باشند باید مجهز به سامانه CPDLC شوند.

وی اظهارداشت: در ادامه این جلسه استفاده از پایش اطلاعات پروازی (Flight Data Monitoring) به منظور سنجش عملكرد كروی پروازی و بررسی تطابق آن با پروسه های عملیاتی مورد تاكید قرار گرفت.

حسنلو با بیان اینكه پایش مذكور (FDM) از مقررات جاری سازمان هواپیمایی كشوری(AIR OPS) به شمار می رود، افزود: استفاده از این روش در جلوگیری از اشتباهات  احتمالی كروی پروازی موثر است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری تاكید كرد: بر اساس مقررات مذكور شركت های هواپیمایی كه هواپیمای بالای حداكثر وزن برخاست ۲۷ تن دارند موظفند نسبت به پیاده سازی و پایش مستمر عملكرد كروی پروازی مربوطه اقدام، تا در صورت احراز خطای كروی پروازی نسبت به اصلاح و رفع آن برآیند.