شناسهٔ خبر: 54851 - سرویس استان‌ها

در خراسان شمالی صورت گرفت:

برگزاری جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، مسکن و شهرسازی در خراسان شمالی

نشست سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان از تشکیل اولین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی علیمردانی گفت: اولین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان در سال ۹۷ با حضور کلیه اعضاء کارگروه در محل سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه علیمردانی دبیر کارگروه، هدف از برگزاری جلسه مذکور را برنامه‌ریزی جهت اخذ اعتبارات مورد نیاز به منظور توسعهٔ شبکه شتاب‌نگاری و لرزه‌نگاری استان بیان نمودند.

در ادامهٔ جلسه سرکار خانم دکتر اسحاقی نماینده شبکه شتاب‌نگاری کشور و آقای مهندس محراب نماینده مرکز لرزه‌نگاری قوچان (وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران) گزارش مبسوطی از ایستگاه‌ها و شبکه‌های شتاب‌نگاری و لرزه‌نگاری کشور و استان ارائه و از ضرورت توسعهٔ شبکه‌های شتاب‌نگاری و لرزه‌نگاری در سطح استان به خصوص در قسمت‌های غربی و جنوب غربی استان که فاقد لرزه‌نگار است توضیحاتی ارائه دادند.

در پایان جلسه، هر یک از اعضاء و روسای پنج‌گانه گروه‌های ذیل کارگروه احکام خود را برای مدت دو سال از مدیرکل محترم راه و شهرسازی دریافت کردند.

لازم به ذکر است که طبق گفته کارشناسان ۱۵۸۳ زلزله بالای ۴ ریشتر در کل کشور در سال گذشته اتفاق افتاده است که سهم استان خراسان شمالی ۱۵۹ مورد بوده است که نشان از لرزه‌خیزی بالای استان دارد.