شناسهٔ خبر: 54867 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید در ارتفاعات البرز شرقی و استان‌های شمالی/ کاهش کیفیت دید و هوا در جنوب کشور و متلاطم بودن خلیج فارس

آب و هوا براساس مدل‌ها و جداول پیش‌بینی با توجه به پایداری جو در اکثر مناطق کشور طی سه روز اخیر که از روز سه‌شنبه آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس مدل‌ها و جداول پیش‌بینی با توجه به پایداری جو در اکثر مناطق کشور طی سه روز اخیر که از روز سه‌شنبه آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت امروز چهارشنبه در ساعات بعداظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد رگبار باران و در برخی نقاط آن به همراه رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط فردا پنجشنبه و جمعه به بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و غربی و همچنین دامنه‌های البرز شرقی محدود خواهد شد.

در سه روز آینده در جنوب‌غرب، جنوب با شدت کم‌تر و در غرب کشور و دامنه‌های شرقی البرز هم‌چنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در این شرایط در برخی مناطق همچون زابل سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

همین مساله موجب می‌شود که خلیج‌فارس امروز و فردا مواج باشد و توصیه می‌شود تمهیدات لازم در سفرهای دریایی اندیشیده شود.

پایتخت هم پیش‌بینی‌ها و بررسی جداول حکایت از آن دارد که در سه روز آینده آسمانی صاف و گاها همراه با وزش باد را تجربه کند.

امروز بعدازظهر هم مناطق مرتفع پایتخت افزایش ابر را شاهد خواهد بود.

بیشینه دما امروز در تهران ۳۵ و در شمیرانات ۳۳ درجه بود و انتظار می‌رود کمینه دما فردا در ایستگاه مهرآباد ۲۴ و در شمیرانات ۲۱ درجه خواهد بود.

خنک ترین مرکز استان امروز صبح شهر کرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر بود اهواز هم با ۴۷ درجه بالای صفر بیشترین دما را بین استان‌های کشور تجربه کرد.