شناسهٔ خبر: 54900 - سرویس استان‌ها

علی رحمتی خبر داد:

فعالیت ۵۰ اکیپ راهداری در طرح تابستانی استان اردبیل/ آمادگی ۵۶ شرکت حمل‌ونقل مسافر برای جابجایی مسافران

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۵۰ اکیپ راهداری با ۳۵۰ نفر نیروی انسانی در طرح تابستانی خبر داد.

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه استان اردبیل به خاطر داشتن آب و هوای مناسب، طبیعت زیبا، ۳۷ منطقه نمونه گردشگری، هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی و ۱۰۰ چشمه آب گرم و سرد معدنی سالانه پذیرای بیش از ۹ میلیون نفر گردشگر و مسافر است اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح تابستانی راهداری در حوزه‌های مختلف بتوانیم بیش از پیش به مردم و مسافران عزیز خدمات مناسب و شایسته‌ای ارائه کنیم.

وی افزود: برای جابجایی مسافران تابستانی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۵۰ دستگاه سواری در قالب ۵۶ شرکت حمل‌ونقل مسافر با ۲ هزار و ۵۰۰ راننده حرفه‌ای اختصاص داده‌ایم و همه پیش‌بینی‌های لازم جهت تأمین ناوگان در زمان‌های پیک مسافر و ترافیک نیز انجام شده است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به اینکه در بخش مسافربری سواری کرایه‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته گفت: این افزایش کرایه برای اتوبوس از مبدأ اردبیل فعلاً اعمال نشده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل از آمادگی کامل ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی و ۹ راهدارخانه ثابت در محورهای مواصلاتی استان برای استقبال، پذیرائی و ارائه خدمات به مسافران تابستانی خبر داد و تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌ها، تشکیل جلسات کارگروه ارتقای سطح خدمات حمل‌ونقل، بازدیدهای مستمر و متوالی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و نظارت بر کیفیت خدمات‌رسانی آن‌ها، مکاتبه با شهرداری‌های استان و بازدید از پایانه مسافربری شهرستان‌ها در راستای رسیدگی به وضعیت بهداشتی و خدماتی از قبیل تنظیف سرویس‌های بهداشتی، مساجد، سالن‌های انتظار، محوطه، غذاخوری و سایر موارد را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در طرح تابستانی عنوان کرد.

عضو کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل ۸۸ میلیون تردد سالانه و جابجایی سالانه بیش از ۲ میلیون نفر مسافر در استان را خاطرنشان کرد و گفت: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به معنای واقعی و حقیقی کلمه با همه توان به‌ صورت جهادی و انقلابی به مردم شریف با افتخار خدمت می‌کند و برای تحقق این مهم در حوزه راهداری امسال طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های مختلفی در دست اجرا دارد که آغاز عملیات روکش آسفالت ۲۵۶ کیلومتر از راه‌های استان یکی از این اقدامات است.

رحمتی تصریح کرد: روکش آسفالت در تمامی شهرهای استان اردبیل شروع شده و طی آن ۲۵۶ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در برنامه آسفالت‌ریزی قرار گرفته است.

وی افزود: از مقدار مصوب آسفالت‌ریزی، ۱۵۹ کیلومتر مربوط به راه‌های اصلی و ۹۷ کیلومتر نیز حوزه راه‌های فرعی و روستایی است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت: از فرمانداران شهرهای مختلف استان انتظار ویژه‌ای برای حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی وجود داشته و امیدواریم با تنها نگذاشتن اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، این مجموعه را برای خدمتگزاری واقعی به مردم همراهی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه برخی از روکش‌های آسفالت عریان شده و نیازمند روکش مجدد هستند که از زمان راه و ترابری سابق هیچ اقدامی تاکنون برای آن انجام نشده بود اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه روکش آسفالت، لکه‌گیری و ترمیم زیرساخت‌های لازم شاهد تحولی عظیم در محورهای مواصلاتی استان باشیم.

عضو کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم از مجموع ۶ هزار و ۳۷۱ کیلومتر حوزه استحفاظی راه‌های استان، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل خط‌کشی خواهد شد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل لکه‌گیری ۱۵۴ کیلومتر از راه‌های استان اردبیل را نیز یکی دیگر از برنامه‌های طرح تابستانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در سال گذشته نیز لکه‌گیری در ۱۹۹ کیلومتر از محورها انجام شد و این اداره کل موظف به نگهداری راه‌های مواصلاتی است.

رحمتی همچنین به ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه‌خیز اشاره و تصریح کرد: از ۱۰۵ مورد نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان همگی به غیر از ۲۵ مورد ایمن‌سازی شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل آغاز ایمن‌سازی پنج نقطه حادثه‌خیز را یادآور شد و ادامه داد: نگهداری ۳۵ ابنیه فنی هم با قوت انجام می‌شود.

عضو کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل افزود: در هر یک از محورهای مواصلاتی به فراخور ضرورت و اهمیت محورها فعالیت‌های راهداری به قوت انجام می‌شود؛ از جمله اینکه سال گذشته ۱۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری در مسیر گیوی به خلخال عملیاتی شد و هم‌اکنون شاهد جاده ایمن در آن محور هستیم.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیـل نگهداری ۱۵۰ کیلومتر از روشنایی محورها، اجرای پروژه روشنایی محورهای اردبیل سه‌راهی امیرکندی برزند، اسالم به خلخال و سامیان تا کشتارگاه را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در طرح تابستانی در حوزه راهداری عنوان کرد و گفت:

در کنار اقدامات یاد شده ترمیم و نصب تابلوها و علائم، ایمن‌سازی حفاظ و نیوجرسی در پرتگاه‌ها، جداسازی باندهای رفت و برگشت، تسطیح و نگهداری حریم، احداث و نصب پل‌های عابر پیاده، مرمت پل‌های آسیب‌دیده ناشی از بلایای طبیعی، تنقیه و دراواسیون، ترمیم و مرمت نقاط رانشی محورها، عملیات نگه‌داری جسم راه، رویه‌های شنی، مرمت و ایمنی حریم راه و ریزش‌برداری مناطق کوهستانی نیز به‌طور مستمر در فصول مختلف سال توسط راهداران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر استان انجام می‌شود.