شناسهٔ خبر: 54908 - سرویس استان‌ها

در راستای بهبود مبادی ورودی ترافیك از افغانستان صورت گرفت:

بهره برداری از ۱۰ كیلومتر باند دوم تایباد- تربت جام

جاده مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای بهبود وضعیت مبادی ورودی از كشور افغانستان ۱۰ كیلومتر از باند دوم تایباد- تربت جام به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، «محمدرضا اخوان عبداللهیان» با بیان این مطلب افزود: پروژه قطعه بك باند دوم محور تایباد به تربت جام كه ۱۰ كیلومتر طول دارد، با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال هزینه كرد به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در این پروژه ۱۵۷ هزار مترمكعب خاكبرداری، ۱۳۴ هزار مترمكعب خاكریزی، ۵۰ هزار مترمكعب زیراساس، ۲۱ هزار مترمكعب اساس و ۱۳ هزار مترمكعب (۳۰  هزار تن ) آسفالت انجام شده است.

اخوان عبداللهیان تصریح كرد: برای ارتقاء كیفیت جاده و افزایش ایمنی مسیر در این پروژه ۳۶ دستگاه ابنیه فنی نیز اجرا شده است.

مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی یادآور شد: طول محور تایباد – تربت جام ۵۶ كیلومتر است كه برای ارتقاء ایمنی مسیر احداث باند دوم مسیر نیز آغاز شده و ۱۰ كیلومتر از آن در سفر ریاست جمهوری به بهره برداری رسید و قطعه دوم نیز بطول ۲۳ كیلومتر در شرف انعقاد پیمان می باشد و قطعه سوم نیز بطول ۲۳ كیلومتر پس از تأمین اعتبار، در دستور كار قرار خواهد گرفت.

به گفته وی ارتقاء ایمنی مسیر، تقویت شبكه ترانزیتی كشور و بهبود مبادی ورودی از كشور افغانستان، افزایش ظرفیت های مسیر و ارتقاء سطح سرویس راه، كمك به توسعه متوازن مناطق مرزی و محروم استان از جمله مزیت ها و ویژگی های اجرای باند دوم در این محوراست.