شناسهٔ خبر: 54951 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان مطرح کرد:

ضرورت ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های فرعی استان همدان/ افزوده شدن ۶ مجتمع در استان

مجتمع خدماتی رفاهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بر ضرورت ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های فرعی شبکه‌ای استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی اظهار کرد: همه جاده‌های اصلی و شریانی دارای مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی هستند و باید به سمت و سوی صدور مجوز در راه‌های فرعی شبکه‌ای حرکت کرد.

وی افزود: در حال حاضر در جاده‌های اصلی استان نیازی به مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی نیست زیرا که به اندازه کافی مجوز صادر شده است.

رودباری با بیان اینکه ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در این استان فعالیت می‌کند، یادآور شد: ۶ مجتمع خدماتی رفاهی نیز در استان در حال ساخت است که تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به صدور ۶۸ موافقت اصولی احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان همدان اذعان کرد: این تعداد در حال گرفتن پروانه ساخت و اقدامات اولیه هستند.

این مسئول به تجهیزات این مجتمع‌ها اشاره و عنوان کرد: مجتمع‌های خدمات رفاهی جاده‌ای باید متناسب با نیاز و رعایت اصل رفاه مسافران احداث شود.

محمد رودباری بر نظارت و بازرسی مجتمع‌های خدماتی رفاهی در طول سال تأکید و تصریح کرد: کارگروهی در استان، بازدید از این مجتمع‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در صورت تخلف، رسیدگی و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مزایای مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در محورهای مواصلاتی ابراز کرد: آرامش راننده و مسافر، امنیت، وجود خدمات مناسب، استراحت مسافران و رسیدگی به مسائل فنی خودرو از مزایای احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی است.

رودباری اضافه کرد: احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده‌ای یکی از سیاست‌های معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی است تا به واسطه افتتاح این مجتمع‌ها رانندگان وسایط نقلیه جاده‌ای و عموم مردم و مسافران از خدمات آن بهره‌مند شده و نیازهای اساسی خود را در جاده برطرف کنند.